Advokatfirmaet SBDL bytter navn

Når tradisjonen er fremoverlent: En modernisering av merkevaren til advokatfirmaet SBDL.

De fleste advokatfirmaer har sterk tradisjon for å sette partneres navn etter hverandre etterfulgt av et «AS» eller «DA». Tiden var nå overmoden for SBDL når det kom til å modernisere egen merkevare og navn. I denne prosessen har det blitt lagt stor vekt på tradisjonen i selskapet, men med et ønske om lekenhet, enkelhet og mer fleksibilitet i bruken.

I advokatfirmaer skal det være stramt, seriøst og kanskje heller kjedelig enn spenstig. Derfor er dette en bransje hvor det skal relativt lite til å skille seg ut, noe SBDL var svært interessert i. Det handlet ikke om å bli sett på som et av de store godstogene, men å være utfordrer og ekspert på utvalgte områder.

I den mye merkevaren har det blitt lagt stor vekt på bruk og gjøre merkevaren mer levende gjennom grafiske elementer. Vi har utviklet ny logo, identitet, og en god del illustrasjoner. Summen av dette gir en merkevare som flere i selskapet kan ta eierskap til å bruke i sitt daglige virke hva gjelder PowerPoints, hjemmesider, digitale flater og fysiske uttak.

Forside v1
Illustrasjoner Beige
Illustrasjoner grønn

Navnet Helmr har sitt opphav fra grunnleggeren Nils Helmer Storeng. Nils har alltid vært en kulturbærer i selskapet og en samlende figur med svært god fagkompetanse. Denne arven vil selskapet alltid ha med seg - nå med et enkelt navn som er lett å huske.