Aldri har et så lite land hatt så store sjanser

Discovery og Morgenstern satser stort når de bygger opp til Sommer-OL i Tokyo.

Mrgn 24

– Vi har en stor og viktig jobb med å skape kjennskap og håp hos det norske folk rundt alle våre utøvere. I tillegg er det viktig for oss å få frem at våre flater er det eneste stedet du kan se alt fra OL i Tokyo, sier markedssjef Discovery, Linn Skaalerud.

Til lekene i Tokyo reiser det flere norske medaljehåp, og Norge har sannsynligvis aldri hatt så mange sjanser til å gjøre det skarpt i et sommer-OL.

– Vi er en liten nasjon i verdenssammenheng når det kommer til sommeridrett. Nordmenn utgjør 0,07 % av verdens befolkning. I vårt konsept ønsker vi å vise de store forskjellene mellom Norge og de nasjonene vi kjemper mot, sier kreativ leder Katja Krogh i Discovery Norge.

Trang fødsel

Konseptutviklingen har vært en trang fødsel, både for Morgenstern og Discovery. Pandemien har gjort at både OL og kampanjen har blitt utsatt et helt år, men nå går endelig startskuddet. Både for OL som starter fredag 23. juli, og for kampanjen som går på lufta i disse dager.

– Filmen ble presentert tidlig i 2020, så dersom tid mellom ideutvikling og ferdig produkt hadde vært en OL-gren, hadde vi nok hatt store sjanser til å få medalje, sier Torkild Jarnholt i Morgenstern.

Se filmen her.

Andre involverte

L

Linn Skaalerud

Senior Marketing Manager i Discovery