Redd Barna har produsert reklamefilmer som skal rette oppmerksomhet mot behovet barn og unge har for å ha trygge, voksne mennesker å forholde seg til. Behovet for å bli sett er felles for alle barn, og savnet etter det voksne, anerkjennende blikket kan være like stort uansett hvor eller hvem du kommer fra.
Med disse filmene ønsker Redd Barna å inspirere folk til å gi av tiden sin, vanskeligere er det ikke å bidra til at de barna som kanskje trenger det mest, får det blikket de savner.
– Med hud og hår
Redd Barna har samarbeidet direkte med produksjonsselskapet Både Og Film som står for både idé og produksjon, med Iram Haq på regi. Produsent Øystein Haare mener budskap og uttrykk passet perfekt for Haq sitt talent.
– Iram kunne kjenne seg igjen i problemstillingen og gikk inn i produksjonen med hud og hår, dessuten er hun en mester i formidle små følsomme øyeblikk med barn. Vi ser på det som en ære å få bidra i en kampanje som gjør at noen barn får det litt bedre i en tid som nå.
Med seg i produksjonen har Redd Barna også fått bidrag fra Lars Lillo Stenberg, som akkompagnerer filmene med en egen versjon av sin følsomme låt «Se på meg».
Involverte byråer
Iram Haq
Regissør
John Christian Rosenlund
Filmfotograf
Cannibal Casting Casting
Andre involverte
Lars Lillo Stenberg
Musikk