Alt du lurer på – fra start til solgt

PrivatMegleren ønsker ikke at usikkerhet skal være et hinder for å ta kontakt med dem. Nå vil de gjøre seg mer tilgjengelig ved å lette på sløret, og gi folk et innblikk i deres leveranse.

Episode4

Salg og kjøp av bolig er en lang og omfattende prosess, det beste ble derfor å ta det ett steg av gangen. Vi delte PrivatMeglerens leveranse inn i elleve ulike deler, alt fra å komme i gang til overtagelse og mer. Hver av delene fikk sin egen artikkel, og ble til en egen episode i en videoserie.

I denne serien svarer eiendomsmegler i PrivatMegleren, Thomas Klovland på en rekke direkte spørsmål fra folkets representant, Pia Tjelta. Som på en sjarmerende måte setter ord på det mange av oss tenker og undrer oss over.

Innholdsuniverset ble samlet på en egen kampanjenettside og fikk navnet «Alt du lurer på – fra start til solgt».

PRINT1
PRINT2
PRINT3
PRINT4

For å lede folk til innholdssiden ble det utviklet et eget kampanjekonsept, som siktet på å vekke folks nysgjerrighet. Her ønsket vi å vise at du ikke er alene i å slite med å sette deg inn i «alt dette med» salg og kjøp av bolig.

I tillegg produserte vi en taktisk kampanje til sosiale medier, bestående av en rekke «teaser»-klipp fra videoserien.

Kampanjen gikk totalt over 12 uker og har bidratt til et totalt merkevareløft på 12,3 prosent gjennom perioden. Den oppnådde en gjennomsnittlig video viewability på 79,3 prosent med solide 3,8 millioner videoavspillinger. Kjøpsintensjonen til PrivatMegleren økte med sterke 4,3 prosent gjennom kampanjeperioden.