Andreas Hus
Noen prosjekter krever ekstra innsikt og respekt når man skal lage kommunikasjonsløsninger. I Norge lever over 6000 barn med livsforkortende sykdommer. Om ett år åpner Foreningen for Barnepalliasjon (FFB), Norges første barnehospice som skal ligge i Kristiansand. Et sted som skal gi alvorlig syke barn og deres familier et styrket tilbud.
Aktuelt byrå

S & B-N

Gründer og daglige leder i FFB, Natasha Pedersen, har jobbet i 11 år for at disse familiene skal få et slikt tilbud i Norge. Da datteren til Natasha var ett år gammel, sa legene at hun levde på overtid. Mot alle odds levde hun i 16 år til. Barnehospicet er oppkalt etter Andrea og skal være et hjem utenfor hjemmet, fullt av liv, lek og mestring.
S & B-N sin jobb var å lage en kampanje som skulle bygge nasjonal kjennskap og kunnskap til Andreas Hus og FFB. Med bruk av animasjon kunne vi fortelle en sterk historie som inneholdt situasjoner mange pårørende og involverte ville kjenne seg igjen i, og samtidig gi utenforstående et innblikk i hvordan det er å leve med døden. Enten som familie, mor, far, bror, søster eller nære venner.
Det animerte uttrykket gav oss også mulighet til å skape god gjenkjennelseseffekt i alle flater og formater på kort tid. Har man sett filmen en gang, husker man hele historien i gjensyn av en snutt eller et stillbilde fra uttak av scener.
Uttrykket blir også tatt ut i brosjyremateriell, plakater og på andreashus.no.
Kampanjen går som 30 og 60 sek på TV 2 , digitale flater og SoMe.
Involverte byråer

Jostein Syvertsen
Prosjektleder / produsent / rådgiver
Rune Helander
Storyboard
Eline Langøy Brattsti
Innholdsproduksjon
Nicolai Andreassen Bye
Innholdsproduksjon
Erik Berhus
Webutvikler
Dub studio Lyddesign
Pressure Ad-ops / digitalt uttak
Andre involverte
Garnamatac Animation
Filmproduksjon / animasjon
Postred Audio
Lyddesign
Natasha Pedersen
Ansvarlig hos kunde