ANTI med siste nytt om TV2.no

TV2.no satser mer på journalistikk og ønsker med denne kampanjen å reposisjonere seg med konseptet «Oversikten du trenger».

TV 2

Dette er den første reklamekampanjen man har gjort for TV2.no noensinne.

– Nå som vi ruster opp på det journalistiske blir det viktig å speile det nye produktet, sier Direktør for Merkevare og markedsføring i TV 2 Marketing, Albert Arli.

Oversikten du trenger er tuftet på brukermønsteret nettaviser opplever. Brukersituasjonene er ofte i korte tidsrom i løpet av dagen. I tillegg til å holde seg oppdatert på nyhetsbildet og det som skjer i verden handler det også om tid og innsats for leserne. De ønsker seg ikke bare nyhetsoverblikk, de ønsker det raskt og enkelt, sier strategisk rådgiver i ANTI, Magnus Flø.

Høst
Trumpluksus
Vår

– I det kreative arbeidet ønsket vi å bevege oss tett på journalistikkens verden. I kampanjen har vi lekt oss med elementer som overskrifter, pressefoto og aktualitet. Filmen, som startet å gå på kino og TV sent i høst, ble skutt på stills med et 100 megapixel mellomformat kamera, og deretter ble lag på lag med stillsbilder projisert inn i en 3D-verden. Dette ga oss bevegelsesfrihet mellom nyhetssaker inne i ett og samme «nyhetsbilde», sier den kreative leder-duoen i ANTI, Christian Hygen og Per Erik Jarl.

Se filmen her.

Involverte byråer

91126 20304 original
ANTI
B

Baard Røthe

Kreatør

M

Magnus Flø

Strategisk rådgiver

F

Francesca Miani

Kommunikasjonsdesigner

M

Mathilde Sjulstad

Motion Graphics

M

Mads Hornsletten

Motion Graphics

Obhf profileimage black
One Big Happy Family Filmproduksjon
S

Stian Smestad

Regissør

O

Oskar Dahlsbakken

Foto

96433 ec65a original

Ekko Agency Musikk (Marit Larsen)

Andre involverte

A

Albin Skalleberg Nilsen

VFX supervisor

K

Kristoffer Skjæringrud

Retouch