
Dette er den første reklamekampanjen man har gjort for TV2.no noensinne.
– Nå som vi ruster opp på det journalistiske blir det viktig å speile det nye produktet, sier Direktør for Merkevare og markedsføring i TV 2 Marketing, Albert Arli.
– Oversikten du trenger er tuftet på brukermønsteret nettaviser opplever. Brukersituasjonene er ofte i korte tidsrom i løpet av dagen. I tillegg til å holde seg oppdatert på nyhetsbildet og det som skjer i verden handler det også om tid og innsats for leserne. De ønsker seg ikke bare nyhetsoverblikk, de ønsker det raskt og enkelt, sier strategisk rådgiver i ANTI, Magnus Flø.
– I det kreative arbeidet ønsket vi å bevege oss tett på journalistikkens verden. I kampanjen har vi lekt oss med elementer som overskrifter, pressefoto og aktualitet. Filmen, som startet å gå på kino og TV sent i høst, ble skutt på stills med et 100 megapixel mellomformat kamera, og deretter ble lag på lag med stillsbilder projisert inn i en 3D-verden. Dette ga oss bevegelsesfrihet mellom nyhetssaker inne i ett og samme «nyhetsbilde», sier den kreative leder-duoen i ANTI, Christian Hygen og Per Erik Jarl.
Involverte byråer

Baard Røthe
Kreatør
Magnus Flø
Strategisk rådgiver
Francesca Miani
Kommunikasjonsdesigner
Mathilde Sjulstad
Motion Graphics
Mads Hornsletten
Motion Graphics

Stian Smestad
Regissør
Oskar Dahlsbakken
Foto

Preben Grieg-Halvorsen
Lyd

Ekko Agency Musikk (Marit Larsen)
Andre involverte
Albin Skalleberg Nilsen
VFX supervisor
Kristoffer Skjæringrud
Retouch
Peder Opland
After effects
Sandra Barth-Hansen
Ansvarlig hos kunde