Årets trendrapport fra Solfrid (87)

Northern Playgrounds mål er å redusere forbruket av klær ved å selge kvalitetsprodukter som varer lenge. Nå har de fått en ny ambassadør med på laget. En som har vært ute en vinternatt før, for å si det sånn.

Forsidebilde Northern Playground

I den nye kampanjen er det de såkalte Zipwear-plaggene som blir viet oppmerksomhet. Mer bestemt Ziplongs og Zipbra.

– Med denne kampanjen beveger vi oss for første gang over i et mer tradisjonelt reklamespor hvor vi tillater oss å leke mer med hva som er ekte og hva som er ren underholdning. Miksen synes vi er herlig treffende, og har absolutt gitt mersmak, sier Kristoffer Hunstad, kreativ leder i Northern Playground

I kampanjen, som blir tatt ut i både foto og film i digitale flater, er det altså Solfrid (87) som nå spiller hovedrollen.

Emilie Wolden og Atosa Mohebbi Salekdeh, kreativt team bak kampanjen, sier det hele startet med «bestemor-modellen» til Northern Playground.

– Da vi leste om denne visjonen, at Northern Playground ønsker at alle plagg blir behandlet som om de var strikkegenseren man får fra bestemor, følte vi det var et bra utgangspunkt for å selge Zipwear. For det er jo nettopp bestemødre, og alle andre som har levd et langt liv, som vet viktigheten av å kle seg godt, uansett hvor sporty man er. Og ikke minst har de levd i en tid hvor det ikke var så mye bruk-og kast av klær som det er i dag. Så da var det bare å prøve å finne en litt eldre Zip-entusiast, da.

Involverte byråer

Involverte

E

Embrik Ellingsgard

DOP / Klipp