Arkitekter og ingeniører bygger Vitreo sammen

Da Odin Prosjektering kjøpte Romfarer Arkitekter sto Maskinen og Molberger for grunnarbeidet til deres nye merkevare – Vitreo.

Vitreo Hero

Mer arkitektur for innsatsen

Historien til Vitreo er utypisk. Her skal arkitekter og ingeniører følge hverandre i tett samarbeid fra oppstart til overlevering. Det betyr at Vitreo løser problemer i stedet for å lage problemer.

– Vitreo samler alle essensielle fag for planlegging, formgiving og gjennomføring i ett sterkt fagmiljø. Målet er å skape et kreativt fagmiljø hvor to ulike kulturer fusjonerer, og nye kollegaer jobber tett sammen i effektive, tverrfaglige team. For å lykkes med fusjonen har vi investert i et tydelig samlende narrativ som både ansatte og kunder kan bli inspirert av og forstå verdien av, sier daglig leder i Vitreo, Ragnhild Forslund.

Pressemelding 2x
Pressemelding 3x

Avledet av latin

Navnet Vitreo, er avledet av det latinske ordet vitreous som er latin og betyr glassaktig/transparent.

– Ideen til Vitreo kommer fra innsikten om at Vitreo sine prosesser er åpne og at de forskjellige fagområdene følger hverandre hele veien, sier kreativ leder i Maskinen Jon Frogner.

Tett samarbeid

Maskinen har vært ansvarlig for merkevarestrategi, navn og kommunikasjon. Molberger har utarbeidet ny visuell identitet og webdesign. Mist står for utvikling av nye nettsider.

Foto 02 02
Fra venstre: Preben Winther Hansen, Per Øivind Bang, Kathrine Winther Løkke, Ragnhild Forslund, Herman Winger Ramm, Peter Pontecorvo, Mathilda Gustafsson, Andreas Åsebø og Ida Wildhagen.