Askeladden & Co med restaurant- og takeaway-konsept

Et nytt restaurant- og takeaway-konsept fra Askeladden & Co samler det beste fra verdens mange kjøkken. Bleed står for merkevareplattform og visuell identitet.

Etter å ha lansert en rekke suksessrike merkevarer i forskjellige bransjer, beveger Askeladden & Co seg inn i restaurant- og takeaway-markedet. Ideen bak Food Society, er et restaurant- og takeaway-sted med som spesialiserer seg på favorittretter fra en rekke forskjellige kjøkken.

– Food Society’s visuelle identitet gir en eksklusiv følelse, samtidig som den er inkluderende. Bleed har skapt et designsystem som er smart, tydelig og som skiller seg ut på en positiv måte innenfor restaurant- og takeaway-kategorien. I tillegg er det veldig enkelt å bruke på alle våre forskjellige applikasjoner; alt fra skilting og eksteriør, nett, betalt annonsering og emballasje. Vi er også begeistret for hvordan Bleed har klart å innlemme de forskjellige kjøkkenene i konseptet under én paraply, sier partner i Askeladdden & Co, Tim Nilo.

Food Society Window
Food Society Street Poster 03
Food Society Street Poster 02
Food Society Street Poster 01
Food Society 3 Posters
Food Society Stickers
Food Society Social Posts
Food Society Mobile 01
Food Society Matches
Food Society Chopsticks
Food Society Case Study Bag Sticker
Food Society Boxes Stickers

Food Society-logoen legemliggjør ideen om fellesskap. Den delte O-en representerer punktet der de forskjellige kjøkkenene kommer sammen under ett tak. Som fokuspunktet for identiteten blir O-en en visuell gest som kan brukes på forskjellige måter for å bygge gjenkjenning.

Konseptets kjernepalett er myk og sammensatt av dempede farger, slik at de forskjellige kjøkkenkategoriene gir et sterkere visuelt uttrykk. Kategorienes farger er livlige og dristige, slik at hvert kjøkken får en differensiert og gjenkjennelig tone. Dette fleksible fargesystemet gjør at paletten kan vokse kontinuerlig når eventuelle nye kjøkken blir tatt inn i konseptet.

– Ideen bak Food Society handler om fellesskapsfølelsen som er sentral i matkulturer over hele verden. I arbeidet med å skape den visuelle identiteten, har målet hele tiden vært å fange denne følelsen, sier seniordesigner i Bleed, Camille M. Sauvé.

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
C

Camille M. Sauvé

Seniordesigner

M

Maria Helena Aaslund

Prosjektleder

C

Christoffer Nøkleby

Strategisk rådgiver