I begynnelsen av april 2024 ble Bemanningsbyraaet Vestfold Telemark til Batne. Etter å ha vært en franchise og samarbeidet godt med kjeden siden 2008, var tiden inne for å stå på egne ben og ta en enda tydeligere posisjon i markedet. Fjuz har bistått dem i prosessen med å skape sin egen identitet, et nytt navn – en prosess for å tydeliggjøre hva de alltid har vært: Nøkkelen til riktige ansettelser.
Merkevareplattform
Basert på gode diskusjoner med kunden og innsikt fra workshops, utarbeidet Fjuz strategisk narrativ og en komplett merkevareplattform. Dette la utgangspunktet for videre kommunikasjonsarbeid med blant annet tone of voice, budskapskart og taglinen Nøkkelen til riktige ansettelser.
Navn
Da Fjuz skulle komme opp med et nytt navn på firmaet, var merkevareplattformen et solid grunnlag å jobbe ut fra. Valget falt til slutt på Batne, som kommer fra det norske verbet å batne, og betyr å hjelpe, gjøre bedre eller gagne. Betydningen er helt i tråd med hva byrået er og ønsker å være for kundene sine. Navnet gir assosiasjoner til noe trygt og solid, samtidig som det er unikt.
Visuell identitet
De nye identiteten tar for seg likestilte grunnelementer. Fargepaletten er stabil og varm, og satt sammen på en måte som skiller seg ut fra konkurrenter i bransjen.
Typografien er klassisk og stødig, men samtidig sjelfull. Navnetrekket gir et enkelt og profesjonelt logobilde med et lite grep på bokstaven a, som symboliserer et forstørrelsesglass og gir assosiasjoner til ordene lete, finne og grundig.
Taglinen Nøkkelen til riktige ansettelser er inspirasjonen bak nøkkelen og de sekundære glass-elementene; grafiske elementer som henspiller på ansettelser og underbygger forstørrelsesglasset i logoen.
Involverte byråer
Linn Åkredalen Fjeld
Rådgiver
Tarjei Garsjø
Tekstforfatter
Linda Kleppe
Webutvikler
Vegard Giskehaug
Fotograf
Involverte
Stig A. Gåre Andresen
Ansvarlig hos Batne