Bielke&Yang styrker Rauma Garns merkevare digitalt for videre vekst
Rauma Garn har spunnet norsk kvalitetsgarn i snart hundre år. Midt i en ny strikkebølge satser familiebedriften digitalt for både nye og erfarne strikkere.
Aktuelt byrå
Bielke&Yang
Sammen med designbyrået Bielke&Yang og teknologibyrået Frend, har Rauma Garn lansert sin nye digitale flaggskipbutikk.
Med dype røtter i norsk ulltradisjon og bærekraftig produksjon, satser Rauma Garn nå på å forbedre den digitale kundeopplevelsen. Med særlig fokus på design og brukervennlighet rigger Rauma Garn seg for flere konverteringer og mer salg på nett.
Rauma Garn, kjent for sitt kvalitetsgarn produsert i Norge siden 1927, leverer et bredt spekter av garnkvaliteter til over 400 forhandlere både nasjonalt og internasjonalt. Dette innebærer en kompleks portefølje av ulike typer garn, ullkvaliteter og farger – noe som krever en både oversiktlig og inspirerende kjøpsopplevelse for kunden.
– Våre kunder skal oppleve den samme følelsen av kvalitet og tradisjon i nettbutikken som de gjør når de kjøper garnet vårt i butikken, sier eCommerce Manager i Rauma Garn, Guro Ringen.
– Den nye nettbutikken er designet med kundens opplevelse i sentrum. Målet er å gjøre det enkelt å navigere i et omfattende utvalg garn, med muligheter til å filtrere etter kvaliteter, farger og bruksområder. Samtidig er det lagt vekt på å skape en visuell helhet som speiler Rauma Garns rike historie og tilknytning til norsk natur og håndverk, fortsetter Guro.
– Når man jobber med en merkevare som Rauma Garn, er det viktig at designet er funksjonelt og tilgjengelig, samtidig som det forteller en historie. Vi har derfor utviklet en løsning som ikke bare forenkler kjøpsprosessen, men som også lar brukerne navigere enkelt blant de mange variantene av garnkvaliteter og forhåpentligvis bli inspirerte samtidig, sier Martin Yang, design manager i Bielke&Yang.
Norsk ullvarefabrikk med flere merkevarer
Rauma Ullvarefabrikk står bak merkevarene Røros Tweed, Rauma Garn og Rauma Collection. Bielke&Yang og Frend har fra før designet og utviklet Røros Tweed sin nye nettbutikk, og jobber nå videre med Rauma Collection. Å gi alle de tre merkevarene et digitalt løft samtidig gjør at Rauma Ullvarefabrikk får en helhetlig og konsistent digital tilstedeværelse, der hver merkevare ivaretar sin egen identitet, samtidig som de fremstår samlet og gjenkjennelige under Rauma-paraplyen.
– Samarbeidet med Bielke&Yang har gjort det mulig for oss å kombinere tradisjon og innovasjon på en måte som styrker merkevaren vår digitalt. Vi er stolte av resultatet og ser frem til å kunne nå ut til flere med en forbedret kjøpsopplevelse, sier Erling Digernes, daglig leder i Rauma Ullvarefabrikk.
Den nye nettsiden kan besøkes på raumaull.no.
Involverte byråer
Bielke&Yang