Bleed designer familierestaurant

Bleed står for merkevaredesignet når gründerfabrikken Askeladden & Co går inn i familierestaurant-markedet.

Askeladden & Co skal erobre familierestaurant-markedet. Konseptet Munnfull åpnet sin første filial i desember; en 500 kvadratmeter stor restaurant på Jessheim. Munnfull går inn i et marked som i dag domineres av kjente navn som Egon og Friday’s. Bleed har vært ansvarlig for utviklingen av den visuelle merkevaren.

– Munnfull er det tredje prosjektet vi gjør sammen med Bleed så langt. Som i tidligere prosesser har Bleed her på en utmerket måte evnet å omsette forretningsstrategien vår til en sterk, kommuniserbar merkevareplattform og en visuell identitet som leverer på akkurat det vi har ønsket å formidle gjennom design. Munnfull appellerer like mye til småbarnsfamiliene som til pensjonistene, samtidig som det også skal være det foretrukne alternativet for en after work med kollegaer eller en catch-up med en gammel kompis. Merkevaren signaliserer både lekenhet og kvalitet, samtidig som det både er tradisjonsrikt og moderne, sier Tim Nilo, partner i Askeladden & Co.

Munnfull Takeaway Bag
Munnfull Side Sign
Munnfull Mobile01
Munnfull Menu
Munnfull Front Signage
Munnfull Coasters

Konseptet bak Munnfull er et variert kjøkken der alle kan være trygge på å finne sitt favorittmåltid. Det visuelle konseptet søker å bygge bro mellom generasjoner, interesser og matkulturer. Munnfull skal oppleves interessant og spennende, men samtidig trygt og inkluderende.

– Ideen bak identiteten bygger på den gode følelsen folk skal få av å spise sitt favorittmåltid på Munnfull, en bit av gangen. Konseptet underbygges av de lekne illustrasjonene, signert den UK-baserte illustratøren Nishant Choksi, der små karakterer nyter maten på sine særegne måter, sier seniordesigner i Bleed, Camille M. Sauve.

– Gjengen i Askeladden & Co er blant de råeste i Norge på identifisere muligheter i forskjellige markeder, og deretter raskt utvikle kundeorienterte konsepter. Det har vært en spennende utfordring å få være med og utvikle Munnfull til en distinkt merkevare i familierestaurant- segmentet, sier partner og daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
C

Camille M. Sauve

Senior designer

M

Maria Helena Aaslund

Prosjektleder

N

Nishant Choksi

Illustratør

C

Christoffer Nøkleby

Strategisk rådgiver