Mobilselskapet Ice fortsetter den kraftige veksten. Nå lanserer telecom- utfordreren en helt ny merkevare for kunder som vil ha det helt enkelt, digitalt og billig. Markedsføringen skal også kun leve digitalt, foruten kjennskapsbyggende sponsorvignetter på TV.
– Det er virkelig en spennende lansering. Nice Mobil representerer noe helt nytt på markedet, vi er nok verdens første heldigitale mobiloperatør. Nice Mobil har ingen fysiske sim-kort, ingen bindingstid og hele kundeforholdet håndteres i NiceMobil- appen. Kostnadene er faste og forutsigbare, og betales forskuddsvis med bankkort, slik vi er vant til fra strømmetjenester som Spotify og Netflix, sier Beathe Stangeland Eide, Head of Brand and Marketing i ice.
Det er Bleed som har vært partner i utviklingen av merkevare og kundereise, samt vært ansvarlig for visuell identitet, UX og UI. Racecar har produsert animasjoner og film.
– Et heldigitalt produkt som Nice Mobil stiller tydelige krav til design og jeg er imponert over hvordan Bleed har løst oppgaven. For de har ikke bare måtte forholde seg til en brief på en ny merkevare, de har også gjennom hele prosessen måtte veie valgene opp mot hva ice er i dag, og hva ice skal være i fremtiden. Vi er veldig fornøyde med både prosessen og resultatet, og vi gleder oss til å ta dette ut, sier Jannicken Lampe, Creative Brand Manager i ice.
Det visuelle konseptet er basert på strategien om å skape en enkel, men tydelig merkevare og kundeopplevelse. Fargepaletten skiller seg ut i telecom-segmentet samtidig som den beholder hint av kobling til morselskapet Ice. Merkevarekarakteren leker med estetikken fra mobilens barndom, samtidig som den gjør både kommunikasjonen og interaksjonen mer intuitiv og engasjerende. I sum skal designet bidra til å forsterke brukeropplevelsen, samt sikre oppmerksomhet og egenart på alle markedsføringsflater.
– Ice jobber systematisk og strategisk samtidig som de beveger seg fort og har en tydelig gründerånd. De krever mye av både seg selv og sine partnere, hvilket passer perfekt med kulturen i Bleed. Prosessen har vært morsom og vi er stolte av resultatet, sier daglig leder og partner i Bleed, Christoffer Nøkleby.
Nice Mobil ble lansert mandag 15. november og introduserer flere nyheter på det norske og internasjonale telecom-markedet.
Involverte byråer
Mónica Tomás
Designer
Dan Anecito
Designer
Clementine Rusten
Interaksjonsdesigner
Joseph Hodgson
Motion Designer & Director
Anders Fabritius
Manager & Creative Producer:
Andre involverte
Maria Mortensen
Team Ice
Beathe Stangeland Eide
Team Ice
Magnus Loennechen Skjelbek
Team Ice
Robertas Vilimas
Team Ice
Jannicken Lampe
Team Ice
Shiraz Abid
Team Ice