Volte er utviklet med ett mål for øyet: Skape en strømtjeneste for bedrifter og boligselskaper, som er like enkel og brukervennlig som de beste i privatmarkedet. Designere og forretningsutviklere fra Bleed og Avo Consulting har vært en del av det tverrfaglige utviklingsteamet siden selskapet var på idéstadiet. I tillegg har Bleed designet Voltes nye visuelle identitet og webside.
– Det finnes få ting i verden som er kjedeligere enn strøm til bedrifter. For oss som vil gjøre noe annerledes i dette markedet var det viktig for hele teamet i Volte at både «looks» og «feels» stemmer overenes med funksjonalitet. Bleed forstod dette med en gang og resultatet av arbeidet er vi veldig stolte av, sier Morten Ansteensen, Product Manager i Volte.
Det visuelle konseptet søker å utfordre den tradisjonelle, konforme estetikken som preger strømmarkedet for bedrifter.
– Vi ønsket ikke å lage en fast, begrenset identitet. Vi ville å skape noe enkelt, men likevel lekent. Målet var å gi følelsen av noe tilgjengelig, allsidig og universelt, sier seniordesigner i Bleed, Jana Papiernikova.
Volte ble lansert som en MVP i februar, og selskapets tjenester er allerede blitt brukt av flere tusen bedriftskunder over hele Norge. Ferdig identitetsdesign og nettside ble lansert nå i september.
– Det er gøy å jobbe med kunder som har både mandat og evne til å skape skape noe nytt. Voltes verdiforslag og merkevareuttrykk vitner om en aktør som sikter på bransjelederskap. Vi er takknemlige for å få være designpartner på veien dit, sier partner og daglig leder, Christoffer Nøkleby.
Involverte byråer
Jana Papiernikova
Seniordesigner, identitet og web
Daniel Bergsnes Nerheim
Designer, tjenesteutvikling
Irén Andresen
Designer, tjenesteutvikling
Elisabeth Jahr Hilde
Prosjektleder