Siden oppstarten i 2017 har ONE and OTHER utviklet bærekraftige kvalitetsplagg med en enkel, nordisk tilnærming til luksus. Merket har gjort suksess i en rekke europeiske markeder med sine tidløse silhuetter. Som en del av arbeidet med å sikre videre internasjonal vekst har ONE and OTHER nå oppdatert merkets visuelle identitet.
– For oss har det vært viktig å finne en samarbeidspartner som kunne ivareta ONE and OTHER sine verdier, og samtidig utfordre oss og skape en ny visuell identitet som var fremtidsrettet, moderne og med en sterk og tydelig tilnærming. Dette har Bleed løst på en briljant måte og vi er veldig fornøyde med resultatet, sier gründer og kreativ leder i ONE and OTHER, Lene Henriksen.
Den nye identiteten er tydelig, og speiler merkets og selskapets verdier. Ordmerket, med en invertert «O» som sentralt element, er brukt som en funksjonell del av identiteten, både på fysiske og digitale flater.
– Ved å holde identiteten ren samtidig som den reflekterer en minimalistisk tilnærming, har vi bevisst søkt å holde det grafiske uttrykket svært enkel. Vi har laget et system med sikrer god fleksibilitet i alle uttak samtidig som det har en tydelig holdning, sier seniordesigner i Bleed, Jana Papiernikova.
– ONE and OTHER representerer en ny og spennende tilnærming til klassisk, nordisk klesdesign. Merket representerer smart enkelhet og kvalitetsfokus på en måte som inspirerer. Dette har vært et morsomt prosjekt og vi er stolte av resulatet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia.
Involverte byråer
Jana Papiernikova
Seniordesigner
Ingunn Garthus
Prosjektleder