Bleed x Ströck

Bleed har gjort en en visuell forfriskning for Ströck, en av Østerrike mest fremtredende og lengste eksisterende bakerimerkevarer.

90157 3cfa6 original
90158 422f5 original
90159 73dab original
90160 c3031 original
90161 27ce2 original
90162 d70f5 original
90163 9584f original
90164 6ef9e original
90166 76ad6 original
90167 30027 original
90168 48b94 original
90170 d7592 original
90171 b4ee7 original
90172 cd0d2 original

Bakeriet er en familiebedrift og går over 70 butikker i Wien. Høykvalitets ingredienser, håndlagd tradisjon og en bærekraftig produksjonsprosess er Ströcks kjerneverdier. På et allerede mettet marked var det nødvendig for det tradisjonelle bakermerket å modernisere sitt visuelle design profil.

– Selv om vi fortsetter å komme opp med overraskende innovasjoner, forblir den originale bakerens håndverk vår lidenskap, sier Philipp Ströck.

90165 a06d2 original
90169 c611f original

Designkonseptet er basert på Ströcks fremragende kompetanse og nysgjerrighet i ingrediensene, bærekraftig kornkultivering og biologisk landbruk – viktige faktorer som understreker sin banebrytende rolle i bakervarerindustrien.

En serie enkle kornmønstre illustrerer sorten og kvaliteten på de organiske ingrediensene. I tillegg hjelper et nøye sammensatt sett med illustrerende merkeelementer og en ny designtilnærming merkevaren til å skille seg ut i deres felt.

– Det var veldig inspirerende å lære mer om ulike typer ingredienser og håndverket baking og forme det til et visuelt konsept. Design for brød var en veldig smakfull oppgave, sier Astrid Feldner hos Bleed.

Involverte byråer

90284 22fa4 original

Bleed