Bli litt rikere på opplevelser i 2021
Gi bort et godt nytt år til jul. Oculos og DNT står bak.
– Vi ønsket å gi det norske folk litt håp for det nye året, sier Ane Lynau og Eli Marie Stavlund i Oculos. Sammen med DNT utarbeidet de ideen om å Gi bort et godt nytt år til jul.
– Korona preger alles hverdag, og vi er mange som føler oss litt innestengt. Samtidig er vi blitt svært bevisste på naturen vår – både at vi vil bruke den mer, men også at vi bør ta bedre vare på den. Derfor ønsker vi å oppfordre til å gi bort opplevelser til jul – gjerne i form av et DNT-medlemskap – i stedet for plast og ting.
Hovedfilmen består av DNT sine egne, fantastiske klipp fra naturen vår, og manuset er skrevet med en tanke om å favne om og akseptere alle følelser. Alt blir ikke rosenrødt bare vi kommer oss ut – men frisk luft kan kanskje være med på å sortere hodet litt. Få litt perspektiv.
Kampanjen består av en bredde uttak, som drar mottakerne gjennom den tradisjonelle kjøpstrakten. Filmen består av en hovedfilm, med tilhørende nedklipp til målgruppene senior, mann, kvinne og familie.
Kampanjen går på YT, Snapchat, FB, Insta, Native Schibsted og e-post.
Sent ute med julegavene? Gi bort et godt nytt år til jul.
Involverte byråer
Ane Lynau
Kreatør / AD
Eli Marie Stavlund
Kreatør / tekst
Edvard Moen
Klipper
Marie Aasbrenn
Prosjektleder
Kaja Sølvesen
Performance-rådgiver
Aleksander Aas
Kundedirektør
Andre involverte
Marius Dalseng
Ansvarlig hos DNT
Mette Øinæs Habberstad
Ansvarlig hos DNT
Egil Hurum
Ansvarlig hos DNT
Heidi Præsttun Grindstad
Ansvarlig hos DNT
Marlen Knoph
Ansvarlig hos DNT
Thea Herstad Moen
Ansvarlig hos DNT
Ingvild Lundberg Bakke
Ansvarlig hos DNT