Bli litt rikere på opplevelser i 2021

Gi bort et godt nytt år til jul. Oculos og DNT står bak.

DNT hovedbilde

– Vi ønsket å gi det norske folk litt håp for det nye året, sier Ane Lynau og Eli Marie Stavlund i Oculos. Sammen med DNT utarbeidet de ideen om å Gi bort et godt nytt år til jul.

– Korona preger alles hverdag, og vi er mange som føler oss litt innestengt. Samtidig er vi blitt svært bevisste på naturen vår – både at vi vil bruke den mer, men også at vi bør ta bedre vare på den. Derfor ønsker vi å oppfordre til å gi bort opplevelser til jul – gjerne i form av et DNT-medlemskap – i stedet for plast og ting.

Hovedfilmen består av DNT sine egne, fantastiske klipp fra naturen vår, og manuset er skrevet med en tanke om å favne om og akseptere alle følelser. Alt blir ikke rosenrødt bare vi kommer oss ut – men frisk luft kan kanskje være med på å sortere hodet litt. Få litt perspektiv.

Kampanjen består av en bredde uttak, som drar mottakerne gjennom den tradisjonelle kjøpstrakten. Filmen består av en hovedfilm, med tilhørende nedklipp til målgruppene senior, mann, kvinne og familie.

Kampanjen går på YT, Snapchat, FB, Insta, Native Schibsted og e-post.

Hovedfilm
Film målgruppe kvinne
Film målgruppe familie

Sent ute med julegavene? Gi bort et godt nytt år til jul.

Involverte byråer

Oculos AS
A

Ane Lynau

Kreatør / AD

E

Eli Marie Stavlund

Kreatør / tekst

E

Edvard Moen

Klipper

M

Marie Aasbrenn

Prosjektleder

K

Kaja Sølvesen

Performance-rådgiver

A

Aleksander Aas

Kundedirektør

Andre involverte

M

Marius Dalseng

Ansvarlig hos DNT

M

Mette Øinæs Habberstad

Ansvarlig hos DNT

E

Egil Hurum

Ansvarlig hos DNT