Blø for drakta. Gi blod.

Rivalisering skal skaffe Røde Kors blodgivere. Nå kan du huke av favorittlaget ditt når du registrerer deg som blodgiver. Kampanjen er utviklet og produsert av Morgenstern.

Røde Kors Still Grab 1

Røde Kors vil rett og slett finne ut hvilke supportere som blør mest for drakta. Målet er 4000 nye blodgivere.

Vålerenga
Tromsø
Røa

Hvert lag i Eliteserien og Toppserien får sin egen film – med unik tatovering og rivaliserende blodpose. Filmene skal deles i klubbenes sosiale kanaler og på storskjerm på stadion i pausen. I tillegg vil utvalgte filmer vises i reklamepausen på Eliteserie- og Toppseriekamper, Fotballkveld og Fotballextra.

– Per på kontoret er Vålerenga-supporter til beinet. Han ville aldri mottatt LSK-blod, tenkte vi, sier teamet Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg.

Filmene er regissert av Erlend Westnes og produsentene er Martin Myhre og Yakob Dahl Changezi.

Resten av Morgenstern-teamet er: prosjektleder Synne Reinback Krumins, designer Ole Lavik, skuespiller og medierådgiver Per Scavenius, motion-designer Sindre Broager Grøn og rådgiver Carina Llado.

På giblod.no kan man følge rivaliseringen live. https://www.rodekors.no/gi-blod/blodsupporter/

Andre involverte

C

Camilla Rodø

Ansvarlig hos kunde

K

Katinka Lotherington

Innspillingsleder

M

Mads Sæther Juul

DOP