Blø for drakta. Gi blod.
Rivalisering skal skaffe Røde Kors blodgivere. Nå kan du huke av favorittlaget ditt når du registrerer deg som blodgiver. Kampanjen er utviklet og produsert av Morgenstern.
Aktuelt byrå
Morgenstern
Røde Kors vil rett og slett finne ut hvilke supportere som blør mest for drakta. Målet er 4000 nye blodgivere.
Hvert lag i Eliteserien og Toppserien får sin egen film – med unik tatovering og rivaliserende blodpose. Filmene skal deles i klubbenes sosiale kanaler og på storskjerm på stadion i pausen. I tillegg vil utvalgte filmer vises i reklamepausen på Eliteserie- og Toppseriekamper, Fotballkveld og Fotballextra.
– Per på kontoret er Vålerenga-supporter til beinet. Han ville aldri mottatt LSK-blod, tenkte vi, sier teamet Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg.
Filmene er regissert av Erlend Westnes og produsentene er Martin Myhre og Yakob Dahl Changezi.
Resten av Morgenstern-teamet er: prosjektleder Synne Reinback Krumins, designer Ole Lavik, skuespiller og medierådgiver Per Scavenius, motion-designer Sindre Broager Grøn og rådgiver Carina Llado.
På giblod.no kan man følge rivaliseringen live. https://www.rodekors.no/gi-blod/blodsupporter/
Involverte byråer
Erlend Westnes
Regi
Yakob Dahl Changezi
Produsent
Bråkmaker Lyd / Grade
Andre involverte
Camilla Rodø
Ansvarlig hos kunde
Katinka Lotherington
Innspillingsleder
Mads Sæther Juul
DOP
Lise Martine Halle
B-foto
Astrid Alexandersson
Kameraassistent
Jarl Johnsen
Lysmester
Vidar Skauen
Lysassistent
Morten Solum
Lydsjef
Ellen Ysthede
Kostyme
Sandra Siff
Sminkør
Daniel Røsset
Rekvisitør
Mari-Elene Grundahl
Produksjonsassistent
Rolf Thomas Løvig
Klipp
Bjørn Amundlien
VFX