Boots Apotek anerkjenner kanskje verdens mest utakknemlige jobb
Styrker merkevaren med nye filmer og radiospotter, hyller familiens solkrem-ansvarlig – og løfter frem kjedens unike garantier.
Aktuelt byrå
Morgenstern
– De siste par årene har vi satset betydelig på merkevarebyggende massekommunikasjon, som med et humoristisk preg skal skille oss fra den mer tradisjonelle apotek-reklamen folk er vant med fra de store kjedene. Vi fortsetter å bygge videre på konseptet «Burde spurt Boots» for å løfte frem våre garantier for solkrem og hud, men vi har også laget filmer og radiospotter som tar tak i noen gjenkjennbare situasjoner – det vil si både stresset og omsorgen som ligger i å smøre barna sine med solkrem, sier Karine Blystad, markedssjef i Boots Apotek.
Apotekene går nå inn i en sesong der kampen om solkrem-kundene er stor.
– Alle kjedene kommer til å ha mye taktisk markedsføring fremover og salg på solkrem, så ambisjonen er at våre filmer skal styrke effekten av denne, gjennom å gjøre Boots Apotek litt mer tilgjengelig i folks hoder og hjerter når de først skal kjøpe solkrem, sier Blystad.
Det er Morgenstern reklamebyrå som både har utviklet ideene og produsert de nye filmene, med Lars Kristian Flemmen som regissør.
– Sannheten om solkrem er at det å holde familien smurt er en utakknemlig jobb som du må gjøre igjen og igjen. Så på vegne av Boots Apotek ville vi gjerne anerkjenne foreldres utrettelige smøreinnsats og si stå på, vi ser deg, sier kreatørene Sebastian Lien Prestø og Anders Muurman Holm.
– Og om du ikke er fornøyd med solkremen du har kjøpt, har vi også laget et par filmer som viser hvor enkelt du kan bytte den eller få pengene igjen, helt uten spørsmål, sier teamet.
Smøre
Sykle
Involverte byråer
Cathrine Høgebøl
Designer
Lars Kristian Flemmen
Regissør
Yakob Dahl Changezi
Produsent
Victoria Ekeli
Prosjektleder
Sagveien Resort Radioproduksjon
Ekko Agency Music Supervision
Andre involverte
Karine Blystad
Markedssjef i Boots Apotek