Caramba – en meksikanskinspirert overraskelse
Design House har utviklet konsept og fargerikt design for Caramba – en meksikanskinspirert lager med frisk smak av lime og ingefær fra Klokk & Co.
Aktuelt byrå
Design House
– !Ay Caramba uttrykker overraskelse på spansk, og i arbeidet med designet for Caramba har vi jobbet med å utvikle et design som overrasker og frister folk til å prøve en ny lys lager med tydelig inspirasjon fra Mexico, sier Anne-Mette Spilling, kreativ leder i Design House, og hun fortsetter: – Designet tar utgangspunkt i meksikanske farger og symboler, og har et distinkt, lekent og fargerikt design. Dette blir sommerens favoritt!
Klokk & Co har hatt stor suksess med lansering av en rekke ulike ølsorter – både med og uten alkohol, og lanserte nylig salgssuksessen FRIPA Radler, den første radleren basert på alkoholfri IPA. De er særlig kjent for alkoholfrie suksesser som Gringo, en meksikansk øl uten alkohol, og FRIPA i tillegg til flere ulike alkoholholdige øltyper. Produktene til Klokk & Co finnes både i dagligvare og på Vinmonopolet.
– Design House har igjen vist at de mestrer en rekke typer ulike designoppgaver, og vi synes nye Caramba har blitt kjempefin. Pakningsdesign er vårt viktigste virkemiddel for å skape en salgssuksess, og vi er trygge på at Carambas design skaper nysgjerrighet og lyst til å prøve en ny øl i sommer, sier Kristine Lund, co-founder og Head of Sales & Communications i Klokk & Co.
Involverte byråer
Anne-Mette Spilling
Seniordesigner / kreativ leder
Ole Rinnan
Rådgiver / prosjektleder
Tine Schiøtt
Produksjonsleder / seniordesigner
Tommy Andresen
Foto