Chess satser stort

Mobiloperatøren Chess lanserer i disse dager sin største kommunikasjonskampanje noensinne. Sammen med MK Bergen har de blant annet laget nye reklamefilmer.

15679 7c3b1 original

Vi har prøvd å gi lavpris en mer sofistikert innpakning gjennom roligere virkemidler, sier markedsdirektør i Chess, Jarle C. Alvær.



Et oppgjør med lavprismytene.
Undersøkelser viser at markedet dessverre tror at billig kommunikasjon betyr dårligere tjenester. Vi ønsket å ta et oppgjør med denne myten, sier konsulent Mikal Olsen Lerøen i reklamebyrået MK Bergen.

Resultatet er tv-filmer, kinofilmer, radiospotter, printannonser og en satsing på web som understreker Chess sin store satsning i lavprismarkedet (i mediespilleren er det én film, mer av kampanjen kommer senere).



Største filmsatsing noensinne.
Chess og MK Bergen valgte å samarbeide med et produksjonsselskap i Los Angeles og Miami for å foredle idéen om hvordan billig kommunikasjon ofte er tungvint. Regissørvalget falt på tyske Mattias Zentner, som tok med teamet og kunden til Mexico City. Den første filmen har allerede blitt vist på tv en stund.

Team:

Anders Holm, Jens Gundersen, Audun Roe Grimstad, Meghan Beaton, Armando Zuniga og Mikal Olsen Lerøen

Involverte byråer

39028 2217e original

MK Norway