Mange nordmenn forbinder klangen av Coca-Cola sin julesang, «Holidays are coming», med julen, men i år uteblir den fra TV-skjermene. I stedet valgte Coca-Cola å gjennomføre et stunt som skulle spre julestemning i hele Norge.
Coca-Cola ville dele julemagi ved å gjenskape øyeblikket.
– Vi vet at mange har et nært forhold til «Holidays are coming», og ville nå glede folk med å lage en norsk versjon av denne filmen. Vi er glade for å gjenskape den spesielle stemningen fra originalen i vakre Tromsø, med bilder fra Tromsøbrua og Ishavskatedralen som ramme, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge.
– Arktisk hovedstad og juleby
Øyeblikket Coca-Cola ønsket å gjenskape fra den tradisjonelle reklamen, er klippet der en bro lyser opp når «Christmas Caravan» kjører over den. Valget falt på Tromsøbrua i selveste julebyen, Tromsø. Tromsøbrua er kjent for sine lysshow og ble det perfekte valget for å lage en norsk versjon av reklamesnutten.
– Filmen er spesielt rettet mot digitale flater og sosiale medier – vi håper den vil spre seg videre i vårt globale system, og bidra til økt oppmerksomhet om Tromsø som arktisk hovedstad og juleby også internasjonalt. Da passer selvfølgelig også denne filmen godt med at Tromsø er «offisiell juleby» i år, sier Ingdahl.
Stuntet ble gjennomført av MKTG med Merkle som reklamebyrå, Icecube som produksjonsselskap og med lokale fotografer fra Tromsø i Magy Media.
– Vi er stolt over å få gjøre slike stunt og produksjoner sammen med Coca-Cola, og at et godt team på tvers av byråer løste oppgaven på kort tid fra idé til endelig resultat. Dette er et typisk «Only Coke can do»-prosjekt, som vi elsker å være en del av, sier Christine Magelssen Bergby, kundeansvarlig og rådgiver i Merkle.
Foto øverst i saken: David Jensen / Jensen Media.
Involverte byråer
Christine Magelssen Bergby
Kundeansvarlig og rådgiver
Agnes-Maarja Tero
Prosjektleder
Ellen Karina Syberg
Regissør
William Stark
Filmklipper
Magnus Moltzau Olsen
Etterarbeid
Trygve Espejord
Filmfotograf
Vegard Stien
Dronefotograf
Øystein Larbøl
Byråleder
Sara Aasen
Prosjektleder
Andre involverte
Inger Marie Ingdahl
Kommunikasjonsdirektør Coca-Cola Norge
Christina Galanopoulou
Brand Manager Coca-Cola
Ena Dulas
Brand Manager Coca-Cola
Tonje Haugen
Markedssjef Coca-Cola Norge