Coca-Cola med lysstunt i julebyen, Tromsø

I førjulstida går en norsk versjon av den tradisjonelle reklamefilmen til Coca-Cola på digitale flater og i sosiale medier.

Ekstra David Jensen jensenmedia 05727

Mange nordmenn forbinder klangen av Coca-Cola sin julesang, «Holidays are coming», med julen, men i år uteblir den fra TV-skjermene. I stedet valgte Coca-Cola å gjennomføre et stunt som skulle spre julestemning i hele Norge.

Coca-Cola ville dele julemagi ved å gjenskape øyeblikket.

– Vi vet at mange har et nært forhold til «Holidays are coming», og ville nå glede folk med å lage en norsk versjon av denne filmen. Vi er glade for å gjenskape den spesielle stemningen fra originalen i vakre Tromsø, med bilder fra Tromsøbrua og Ishavskatedralen som ramme, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge.

– Arktisk hovedstad og juleby

Øyeblikket Coca-Cola ønsket å gjenskape fra den tradisjonelle reklamen, er klippet der en bro lyser opp når «Christmas Caravan» kjører over den. Valget falt på Tromsøbrua i selveste julebyen, Tromsø. Tromsøbrua er kjent for sine lysshow og ble det perfekte valget for å lage en norsk versjon av reklamesnutten.

– Filmen er spesielt rettet mot digitale flater og sosiale medier – vi håper den vil spre seg videre i vårt globale system, og bidra til økt oppmerksomhet om Tromsø som arktisk hovedstad og juleby også internasjonalt. Da passer selvfølgelig også denne filmen godt med at Tromsø er «offisiell juleby» i år, sier Ingdahl.

Stuntet ble gjennomført av MKTG med Merkle som reklamebyrå, Icecube som produksjonsselskap og med lokale fotografer fra Tromsø i Magy Media.

– Vi er stolt over å få gjøre slike stunt og produksjoner sammen med Coca-Cola, og at et godt team på tvers av byråer løste oppgaven på kort tid fra idé til endelig resultat. Dette er et typisk «Only Coke can do»-prosjekt, som vi elsker å være en del av, sier Christine Magelssen Bergby, kundeansvarlig og rådgiver i Merkle.

Foto øverst i saken: David Jensen / Jensen Media.

Se filmen her.

Involverte byråer

Merkle
C

Christine Magelssen Bergby

Kundeansvarlig og rådgiver

A

Agnes-Maarja Tero

Prosjektleder

Icecube Produksjonsselskap
E

Ellen Karina Syberg

Regissør

W

William Stark

Filmklipper

M

Magnus Moltzau Olsen

Etterarbeid

Magy Media digitalbyrå
T

Trygve Espejord

Filmfotograf

V

Vegard Stien

Dronefotograf

MKTG Mediebyrå
Ø

Øystein Larbøl

Byråleder

S

Sara Aasen

Prosjektleder

Andre involverte

I

Inger Marie Ingdahl

Kommunikasjonsdirektør Coca-Cola Norge

C

Christina Galanopoulou

Brand Manager Coca-Cola

E

Ena Dulas

Brand Manager Coca-Cola