Da Kafka besøkte Romsås mens Ibsen hang på Linderud-senteret

Handlingen i en bok vil alltid farges av omgivelsene boken leses i. Med dette utgangspunktet har ANTI laget en stor kampanje for lokale bibliotek i Oslo, der kjente boktitler og lokal Oslo-hverdag veves sammen.

Gruneløkkax
Grünerløkka
Bøler
Bøler
Torshov
Torshov
Romsås
Romsås
Røa
Røa

Deichman har mer eller mindre blitt synonymt med det nye signalbygget i Bjørvika etter åpningen i juni 2020. Like sant er det at Deichmans vekst siden 2015 har skjedd i lokalbibliotekene. Nå ønsker Deichman å minne Oslo-folk på at det er der man bor den viktigste historien utspiller seg.

En egen løsning for Deichman Bjørvika er også en del av buketten.

– Vi ønsker å binde gode assosiasjoner til bibliotek sammen med «den lokale følelsen». Ved å formidle nærheten til publikum skal vi senke terskelen for besøk i det lokale biblioteket. Man skal tenke at bydelen jeg bor i er mer komplett fordi jeg har et lokalt bibliotek hvor jeg alltid føler meg velkommen, sier Hege Skraastad, rådgiver i ANTI.

– Dyrker de lokale forskjellene

– ANTIs team har jobbet dedikert og kreativt med oppdraget vi ga dem. Umiddelbart falt vi for grunnideen deres. Vi fikk en kampanje som dyrker de lokale forskjellene med en sterk, rød tråd, sier kommunikasjonsdirektør Jørn Johansen hos Deichman.

Kampanjen består blant annet av lokale adshels, helsider i Aftenposten, geofiltre på Snapchat og Deichmans egne kanaler.