De som går utenfor stien

Hvordan forteller man historier om forbrenningstoaletter uten at det blir bokstavelig talt dritkjedelig?

Cinderella 90sek norsk mst web v001 00 00 54 14 Still031

Ønsket nytt kommunikasjonskonsept

Forbreningstoalettene til Cinderella er godt kjent blant kjennere – hyttefolk, båtfolk, de som liker seg ute i naturen, og som gjerne vil ha friheten til å nyte den når det passer dem. Det er likevel mange som ikke ennå har stiftet bekjentskap med merkevaren. I oppgaven med å utvikle det nye kommunikasjonskonseptet til Cinderella lå det derfor et ønske om å etablere merkevaren som et førstevalg i sin kategori.

Konseptet skulle lene seg på slagordet deres «Når naturen kaller». Fordi Cinderella Eco Group også opererer globalt, var det en fordel om konseptet også kunne tas ut i andre markeder på sikt. I tillegg ønsket Cinderella å tiltrekke seg flere søkere og fagfolk til stillinger på hovedkontoret og på fabrikken.

Løsningen lå utenfor kartet

Vårt bud på et nytt kommunikasjonskonsept for Cinderella ble «Utenfor stien». Fordi selskapet er tuftet på innovasjon, var det viktig å få frem at det å gå utenfor den oppmerkede stien som er veien til nyvinninger og fremskritt. Konseptet er stort nok til å romme alle selskapets bærebjelker – innovasjon, bærekraft, og samfunnsansvar – og det kan tas ut på alle nivåer, og i alle kanaler.

«Bak friheten som ligger i å kunne gå utenfor løypa, står andre som har turt å tenke nytt. Som har satset på ny teknologi, utvikling av smartere produkter, og som har med seg en omsorg for naturen og ressursene vi forvalter.»

Se filmen her.

Leveranser:

✔️Profilfilm vinter

✔️Profilfilm sommer

✔️Employer branding film x 3

✔️Artikler til nettside

✔️Bannerannonser

Andre involverte

E

Eirik Holst

DoP

L

Lasse Røed

1AC / Focus Puller

D

Didrik Bråthen

Colorist