Ønsket nytt kommunikasjonskonsept
Forbreningstoalettene til Cinderella er godt kjent blant kjennere – hyttefolk, båtfolk, de som liker seg ute i naturen, og som gjerne vil ha friheten til å nyte den når det passer dem. Det er likevel mange som ikke ennå har stiftet bekjentskap med merkevaren. I oppgaven med å utvikle det nye kommunikasjonskonseptet til Cinderella lå det derfor et ønske om å etablere merkevaren som et førstevalg i sin kategori.
Konseptet skulle lene seg på slagordet deres «Når naturen kaller». Fordi Cinderella Eco Group også opererer globalt, var det en fordel om konseptet også kunne tas ut i andre markeder på sikt. I tillegg ønsket Cinderella å tiltrekke seg flere søkere og fagfolk til stillinger på hovedkontoret og på fabrikken.
Løsningen lå utenfor kartet
Vårt bud på et nytt kommunikasjonskonsept for Cinderella ble «Utenfor stien». Fordi selskapet er tuftet på innovasjon, var det viktig å få frem at det å gå utenfor den oppmerkede stien som er veien til nyvinninger og fremskritt. Konseptet er stort nok til å romme alle selskapets bærebjelker – innovasjon, bærekraft, og samfunnsansvar – og det kan tas ut på alle nivåer, og i alle kanaler.
«Bak friheten som ligger i å kunne gå utenfor løypa, står andre som har turt å tenke nytt. Som har satset på ny teknologi, utvikling av smartere produkter, og som har med seg en omsorg for naturen og ressursene vi forvalter.»
Leveranser:
✔️Profilfilm vinter
✔️Profilfilm sommer
✔️Employer branding film x 3
✔️Artikler til nettside
✔️Bannerannonser
Involverte byråer
Lasse Berfendal
Klipp og online
Henry Cummings
Klipp og online
Andre involverte
Eirik Holst
DoP
Lasse Røed
1AC / Focus Puller
Didrik Bråthen
Colorist
Vidar Hemmingsen
Lydmiks
Cecilie Land
Produksjonsleder