Designbyrået Pakhaus bak ny produktserie for Adam og Eva

Adam og Evas egen hårpleieserie er, etter kun 4 uker i markedet, allerede blant de mest solgte produktene i flere av Adam og Evas salonger.

Ae 21
Ae 11
Ae 12
Ae 20
Ae 13
Ae 14

Siden oppstarten av Adam og Eva i 1973 har en egen produktlinje stått høyt på ønskelisten hos frisørkjeden. I år feiret Adam og Eva 50 år, og slo på stortrommen med å lansere sin helt egenutviklede hårpleieserie. Bak konsept, design og total merkevareopplevelse står designbyrået Pakhaus.

– Dette prosjektet var en komplett 360° merkevareproduksjon, og har vært en fantastisk reise sammen med Adam og Eva, forteller Kjetil Devig, kreativ leder i Pakhaus. – Fra vår aller første idé, til filmen, nettsiden, magasinet, pressepakken, innhold på sosiale medier, annonser, og ikke minst ferdig emballasjedesign for mer enn 20 produkter.

Det var en selvfølge for Adam og Eva å invitere egne ansatte med i utviklingen av produktene i hårpleieserien. Og tidlig i prosessen dukket også idéen opp hos Pakhaus, om å la folkene i Adam og Eva ta del i en liten del av designprosessen. Ikke minst for å skape stolthet blant de som faktisk skal selge produktene.

– Vi ønsket at dette skulle være et ektefødt produkt av Adam og Eva på alle måter. Så vi arrangerte rett og slett en workshop, hvor vi inviterte inn Adam og Evas egne frisører, for å lage råmaterialet til designene, guidet av våre egne designere, forteller Kjetil Devig i Pakhaus.⁠

Ae 23
Ae vertical 1
Ae vertical 4 newformat
Ae vertical 4
Ae vertical 9
Ae vertical 11
Ae vertical 13
Ae vertical 16
Ae vertical 19

⁠Pakhaus tok kreasjonene deres, scannet og manipulerte dem for å skape et unikt produktdesign som betyr at hvert produkt inneholder elementer av Adam og Evas kreativitet også utenpå selve emballasjen. Enkelt sagt, Adam og Eva på flaske.

– Pakhaus har vært en god samarbeidspartner som har loset oss trygt gjennom en komplisert prosess, både som rådgivere og sparringspartnere, og vi er veldig imponert over deres arbeidskapasitet og fleksibilitet. Vi har fått et viktig verktøy både til å fremme vår egen faglige styrke, og for å skille oss ut i et marked som blir stadig mer kresent og bevisst, forteller Kristin Sandum Berre, daglig leder i Adam og Eva Gruppen.

Involverte byråer

Pakhaus
D

Diego Tronchet

Designer

L

Liv Devig

KAM / Prosjektleder

Tinagent logo
Tinagent Fotoagentur
T

Trine Hisdal

Fotograf

Andre involverte

L

Liseo

Musikk

C

Christopher Nygård (Adieu

Musikk

S

Sigrid Hesla Breie

Markedsansvarlig Adam og Eva