Designstudioet Duties rebrander seg

Designstudioet Duties, som startet opp rett før pandemien, har fått ny drakt i visuell og strategisk forstand.

Selv om de skal fortsette å utvikle unike identiteter for kunder som tør å skille seg ut, skal Duties nå intensivere samarbeid med fremtidsrettede selskaper gjennom utveksling av kreativ kapital.

Fra bredt til spisset

De tre eierne Erling Aarønæs, Paul Conley og André Folkedal baserer kursendringen på et strategisk og konseptuelt fundament som utfordrer normen.

Bilde 01
Erling Aarønæs, Paul Conley og André Folkedal. Foto: Duties

– Vår egen rebranding markerer en ny æra for Duties. Vår nye identitet spiller på et større underliggende designunivers, en utilitaristisk retning som underbygger vår tilnærming til funksjonelt design, forklarer Conley.

En viktig del av Duties’ rebranding har vært å snevre inn og spisse tilnærmingen til design og leveranse.

– Vi innså at vår tidligere identitet og vårt tjenestetilbud var for bredt og generelt. Vi ville gjøre det enklere for kundene å forstå hva vi tilbyr, og velge oss som samarbeidspartnere. Derfor har vi valgt å spisse leveranseområdet vårt betydelig, og samtidig blitt mer relevante, forklarer Folkedal.

Partnerskap med venturekapitalselskaper og startups

Duties sikter nå mot å tiltrekke seg fremtidsrettede bedrifter som søker noe helt unikt.

– Ambisjonen vår er å utvikle sterke merkevarer for ambisiøse kunder som ønsker å få et tydelig fotfeste i markedet, sier Aarønæs.

Med over tre tiår med samlet erfaring, forener Duties’ tverrfaglige team sin lidenskap for godt design, ny teknologi og en unik arbeidsmetodikk for å oppnå dette målet for sine kunder.

Designstudioet har nå innført en innovativ tilnærming i sitt samarbeid med venturekapitalselskaper og startups, en tilnærming som tilsynelatende er unik i den norske designbransjen.

Bildekarusell 01
Bildekarusell 02
Bildekarusell 03
Bildekarusell 04
Bildekarusell 05
Bildekarusell 06

– Vi ønsker å hjelpe disse selskapene med å redusere de umiddelbare kostnadene forbundet med å engasjere et byrå eller ansette interne kreative team. Dette oppnår vi ved å bytte skreddersydde designløsninger mot eierandeler, forklarer Folkedal.

Denne utvekslingen av kreativ kapital tillater gründere å utnytte ekspertisen til et multidisiplinært designteam fra et tidlig stadium, noe som bidrar til å skape konkrete resultater i den kritiske oppstartsfasen – til en brøkdel av prisen.

Aarønæs, Conley og Folkedal har allerede mye erfaring med denne typen samarbeid og oppfordrer de som ser det samme behovet om å ta kontakt.

– Et første steg kan være å besøke oss digitalt på duties.no, deretter møtes vi gjerne over en kopp kaffe i Prinsens gate.

Duties Launch Reel

Involverte byråer

Duties logo

Duties