Det du har på hjertet
NetCom endrer spillereglene i det norske telecom-markedet ved å fjerne prisen på å ringe og sende meldinger.
Aktuelt byrå

McCann Oslo


Nyheten lanseres med en stor integrert kampanje signert de yngste kreatørene i McCann.
– Vi har hatt en ambisjon om å lage en kampanje som er mer enn bare reklame. Vi vil bidra til å gjøre folks hverdag litt hyggeligere. Derfor lanserer vi kampanjen «Nå koster det ingenting å si det du har på hjertet». Ønsket er at folk skal ta den samtalen de kanskje har kviet seg for, eller den som gjør dagen til noen du bryr deg om litt bedre, forteller Ole Andre Skarbøvik, konstituert markedsdirektør i NetCom.
Store følelser
De unge McCann-kreatørene Fanny Vaager Brekke og Torny Hesle har hatt hovedansvaret for utviklingen av kampanjen. Den består av hele 10 reklamefilmer produsert av Hans Petter Moland og One Big Happy Family. I tillegg har teamet laget filmer til digitale utendørsflater, VG-TV og sosiale medier, og ledet arbeidet med å utvikle radioreklame, bannerannonser, DM og butikkaktiviteter.
– Det har vært veldig spennende å jobbe for en så ambisiøs annonsør som NetCom. De har et sterkt ønske om å berøre målgruppen, og vi håper vi har laget en kampanje som vil vekke følelser. Det er jo et godt tegn at alle involverte har endt opp med å faktisk ringe noen de ikke har snakket med på lenge eller tatt en samtale som krever en del mot, forteller Fanny Vaager Brekke.
– Da vi til og med fikk rådgiver Paal Tarjei Aasheim til å felle noen tårer på filmsettet, følte vi at vi var inne på noe, tilføyer Torny Hesle.