– Det trenger ikke være så vanskelig!

Med sin ferske reklamefilm vil Vipps vise hvor tullete det er å knote med å hente kortet – når du bare kan betale med Vipps.

Vipps2x

I vår lanserte Vipps sitt nye konsept der de viste hvordan det hadde vært om alt var like enkelt som å vippse. Det ble snakket flytende finsk, grodd fyldige barter og nyst søte kyllinger av nesa. Nå er de ute med en ny film, laget i samarbeid med TRY og Motion Blur.

– Den nye filmen vår skal minne folk på at de har kortet sitt i Vipps, sier markedssjef i Vipps, Lars Istre.

– Når du har kortene dine lagret i Vipps, er de alltid lett tilgjengelig. Kortfordelene følger selvfølgelig med når du betaler med Vipps, enten det gjelder forsikring, bonuspoeng eller betalingsutsettelse. Og i motsetning til det noen fortsatt tror, er det alltid gebyrfritt når du betaler bedrifter med Vipps – uansett beløp. Det er akkurat det samme som å taste inn tall fra kortet ditt – bare veldig, veldig mye enklere.

I filmen møter vi en mann som har sunket dypt ned i lenestolen og forgjeves prøver å få hunden sin til å hente kortet sitt på gangen for at han skal få handlet på nett.

Se filmen her. Artikkelen fortsetter under.

– Om folk humrer av reklamen vår, har vi gjort noe rett

– Jeg tror mange kjenner igjen følelsen av hvor uendelig slitsomt og knotete det kan være å finne frem det plastkortet, sier Istre.

– Vi vil med dette strekke ut en hånd til det norske folk og si: Det trenger ikke være så vanskelig!

Filmen er i omtrent samme univers som tidligere, med et nytt tilskudd: hunden Beauty, som viser seg å ha mange talenter.

– Reklamen vi lager skal være distinkt og gjenkjennelig – den skal kort sagt føles «vippsete», sier Hanne Danielsen, markedshode i Vipps.

– Samtidig er vi den uinviterte gjesten stua, og da er det både høflig – og ikke minst beviselig mest effektivt – å lage noe gøy. Om folk humrer av reklamen vår, har vi gjort noe rett.

Folk synes å være enige i at Vipps gjør mye rett, for filmene fra forrige runde hanket inn både Sølvfisk for mai og to topplasseringer i reklamebørsen, i både mars og mai.

– Vipps er en veldig inspirerende oppdragsgiver. De er tro mot strategien sin, og tydelige på hva de vil ha. I tillegg er de en skikkelig engasjert gjeng, og det gjør at det blir et godt samarbeid, sier AD i TRY, Preben Moan.

Kampanjen går live mandag 3. oktober. Reklamefilmene er laget i 50 sekunder, 30 sekunder, 15 sekunder og et knippe 6-sekundere.

Andre involverte

B

Benjamin Nerheim

Lyd

L

Lars Istre

Ansvarlig hos kunde

H

Hanne Danielsen

Ansvarlig hos kunde