
I vår lanserte Vipps sitt nye konsept der de viste hvordan det hadde vært om alt var like enkelt som å vippse. Det ble snakket flytende finsk, grodd fyldige barter og nyst søte kyllinger av nesa. Nå er de ute med en ny film, laget i samarbeid med TRY og Motion Blur.
– Den nye filmen vår skal minne folk på at de har kortet sitt i Vipps, sier markedssjef i Vipps, Lars Istre.
– Når du har kortene dine lagret i Vipps, er de alltid lett tilgjengelig. Kortfordelene følger selvfølgelig med når du betaler med Vipps, enten det gjelder forsikring, bonuspoeng eller betalingsutsettelse. Og i motsetning til det noen fortsatt tror, er det alltid gebyrfritt når du betaler bedrifter med Vipps – uansett beløp. Det er akkurat det samme som å taste inn tall fra kortet ditt – bare veldig, veldig mye enklere.
I filmen møter vi en mann som har sunket dypt ned i lenestolen og forgjeves prøver å få hunden sin til å hente kortet sitt på gangen for at han skal få handlet på nett.
– Om folk humrer av reklamen vår, har vi gjort noe rett
– Jeg tror mange kjenner igjen følelsen av hvor uendelig slitsomt og knotete det kan være å finne frem det plastkortet, sier Istre.
– Vi vil med dette strekke ut en hånd til det norske folk og si: Det trenger ikke være så vanskelig!
Filmen er i omtrent samme univers som tidligere, med et nytt tilskudd: hunden Beauty, som viser seg å ha mange talenter.
– Reklamen vi lager skal være distinkt og gjenkjennelig – den skal kort sagt føles «vippsete», sier Hanne Danielsen, markedshode i Vipps.
– Samtidig er vi den uinviterte gjesten stua, og da er det både høflig – og ikke minst beviselig mest effektivt – å lage noe gøy. Om folk humrer av reklamen vår, har vi gjort noe rett.
Folk synes å være enige i at Vipps gjør mye rett, for filmene fra forrige runde hanket inn både Sølvfisk for mai og to topplasseringer i reklamebørsen, i både mars og mai.
– Vipps er en veldig inspirerende oppdragsgiver. De er tro mot strategien sin, og tydelige på hva de vil ha. I tillegg er de en skikkelig engasjert gjeng, og det gjør at det blir et godt samarbeid, sier AD i TRY, Preben Moan.
Kampanjen går live mandag 3. oktober. Reklamefilmene er laget i 50 sekunder, 30 sekunder, 15 sekunder og et knippe 6-sekundere.
Involverte byråer
Harald Zwart
Regissør
Jon Gaute Espevold
Foto
Rolf Thomas Løvig
Klipp
Gimpville VFX
Company3 Grade
Andre involverte
Benjamin Nerheim
Lyd
Lars Istre
Ansvarlig hos kunde
Hanne Danielsen
Ansvarlig hos kunde
Eivind Hjermstad-Sollerud
Ansvarlig hos kunde