Vipps gjør det veldig, veldig enkelt

Vipps fortsetter å fjerne små og store hindre som kompliserer ulike betalingssituasjoner. Eller for å si det med selskapets nye kommunikasjonskonsept: Vipps gjør betaling veldig, veldig enkelt.

1

Det er akkurat dét den oransje betalingstjenesten med blunkesmiley nå løfter fram i sin nye merkevarekampanje.

– Vipps er kåret som Norges best likte merkevare tre år på rad. Da er det naturlig at vi også har som mål å etablere landets best likte kommunikasjonskonsept. Startskuddet for det arbeidet går nå, sier markedssjef Lars Istre i Vipps.

Han forteller at selskapets mål med det nye konseptet, og alt Vipps gjør gjennom sin distribusjon og innovasjon, er å bli tenkt på først i flest mulige brukssituasjoner, og her er vi langt fra i mål.

– Da må vi snakke om den viktigste grunnen til å bli valgt, og det er at Vipps er veldig, veldig enkelt, sier Istre.

Dersom alt var like enkelt som å vippse

Denne uken slippes Vipps’nye reklamefilmer som er lagd i samarbeid med TRY Reklamebyrå og Bacon. Filmidéene har selvsagt sitt utspring i den kreative plattformen, og tar sikte på å vise hvordan det ville vært om alt var like enkelt som å vippse.

– Markedshode i Vipps, Eivind Hjermstad-Sollerud, påpeker viktigheten av at de nye filmene underholder seeren.

– Å få folk til å le er ikke noe vi bare gjør for å ha det gøy på jobb, men fordi vi vet at humor er reklamens beste venn. Når humoren treffer folk i hodet og brystet, samtidig som historien knyttes til merkevaren, er det en god vei for å oppnå effekt. Vi synes filmene er blitt veldig vippsete, og forhåpentligvis vil det norske publikum trekke godt på smilebåndet, sier Hjermstad-Sollerud.

Kreatør Camilla Bjørnhaug i TRY beskriver Vipps som en drøm å jobbe med.

– Det er en leken og tydelig merkevare som virkelig lever opp til løftet sitt om å forenkle. Det er ikke uten grunn at de ble kåret til Norges best likte merkevare tre år på rad. Og når briefen deres eksplisitt ber oss om å tøye den kreative strikken, ja da, for å låne Vipps’ egne ord, blir jobben vår veldig, veldig gøy, sier Bjørnhaug.

Finnish
Bubble Wrap
Chicken
Mustache

Andre involverte

L

Lars Istre

Ansvarlig hos Vipps

C

Caroline Nilsen

Ansvarlig hos Vipps

E

Eivind Hjermstad-Sollerud

Ansvarlig hos Vipps