Det er akkurat dét den oransje betalingstjenesten med blunkesmiley nå løfter fram i sin nye merkevarekampanje.
– Vipps er kåret som Norges best likte merkevare tre år på rad. Da er det naturlig at vi også har som mål å etablere landets best likte kommunikasjonskonsept. Startskuddet for det arbeidet går nå, sier markedssjef Lars Istre i Vipps.
Han forteller at selskapets mål med det nye konseptet, og alt Vipps gjør gjennom sin distribusjon og innovasjon, er å bli tenkt på først i flest mulige brukssituasjoner, og her er vi langt fra i mål.
– Da må vi snakke om den viktigste grunnen til å bli valgt, og det er at Vipps er veldig, veldig enkelt, sier Istre.
Dersom alt var like enkelt som å vippse
Denne uken slippes Vipps’nye reklamefilmer som er lagd i samarbeid med TRY Reklamebyrå og Bacon. Filmidéene har selvsagt sitt utspring i den kreative plattformen, og tar sikte på å vise hvordan det ville vært om alt var like enkelt som å vippse.
– Markedshode i Vipps, Eivind Hjermstad-Sollerud, påpeker viktigheten av at de nye filmene underholder seeren.
– Å få folk til å le er ikke noe vi bare gjør for å ha det gøy på jobb, men fordi vi vet at humor er reklamens beste venn. Når humoren treffer folk i hodet og brystet, samtidig som historien knyttes til merkevaren, er det en god vei for å oppnå effekt. Vi synes filmene er blitt veldig vippsete, og forhåpentligvis vil det norske publikum trekke godt på smilebåndet, sier Hjermstad-Sollerud.
Kreatør Camilla Bjørnhaug i TRY beskriver Vipps som en drøm å jobbe med.
– Det er en leken og tydelig merkevare som virkelig lever opp til løftet sitt om å forenkle. Det er ikke uten grunn at de ble kåret til Norges best likte merkevare tre år på rad. Og når briefen deres eksplisitt ber oss om å tøye den kreative strikken, ja da, for å låne Vipps’ egne ord, blir jobben vår veldig, veldig gøy, sier Bjørnhaug.
Andre involverte
Lars Istre
Ansvarlig hos Vipps
Caroline Nilsen
Ansvarlig hos Vipps
Eivind Hjermstad-Sollerud
Ansvarlig hos Vipps