Egne medarbeidere i nye filmer for Eplehuset

Eplehuset har ikke selgere. De har entusiaster. Nå brukes de i nye reklamefilmer for å promotere Eplehuset Stipendet.

89919 c7778 original
89920 667bf original
89921 62424 original

Eplehuset bruker egne ansatte for å promotere Eplehuset Stipendet i nye filmer som er ute i disse dager. Stipendet deles hvert år ut til et kreativt talent som trenger penger og verktøy for å realisere sitt prosjekt.


– Vi har ikke selgere, vi har entusiaster, sier markedsdirektør Marius Brevik. – Våre kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere er vårt viktigste konkurransefortrinn.


Han legger til at Eplehuset har en ny kreativ plattform som handler om digital begeistring, og at det derfor er helt naturlig å bruke ansatte i reklame.


Filmene er laget i samarbeid med TYD og Suburbia, og kreativ leder i Suburbia, Jostein Borgmo, sier at det både er utfordrende og utviklende å jobbe med Apple-eksperten Eplehuset.


– I Suburbia er vi selvfølgelig stolte av å ha Eplehuset på kundelisten, og vi er veldig fornøyde med merkevareprosessen som ledet frem til den nye kreative plattformen. Digital begeistring handler om å ha tro på forandring, men det handler også om å være selektiv i hvem man ansetter og hva man selger.


Det er laget tre filmer, samt nedklippede versjoner og bumpers. I filmene forteller Abdullah Ali Ahmed, Angela Schrøder og Ave Granli Johnsen om sitt engasjement for hip hop, illustrasjon og scenekunst, og om hvordan dette passer perfekt sammen med jobben i Eplehuset.


Andre involverte

Tekstforfatter