Eksperter på tekstlikhet: Copycat og SDG\TBWA med mesterlig kommentar

Harselerer med stortingsrepresentantenes mastergrad-plagiatsaker i ny annonse- og utendørskampanje.

IMG 8935

De siste ukene har det stormet rundt statsråder og plagiering/kopiering. Tidligere statsråd Sandra Borch og nåværende Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol har havnet i pressens søkelys etter at det har kommet frem tekstlikheter i deres mastergrader.

– Dette tagg og ba om å bli kommentert av en relevant annonsør, og hva var vel bedre enn å ta opp tråden med Copycat og markedssjef Per Utne, som vi jobbet sammen med i Leo Burnett da Copycat startet opp i 1997, sier Erik Heisholt, nybakt Executive Creative Director i SDG\TBWA, som sammen med sitt team har stått bak minikampanjen.

I en annonse over to sider i fredagens Aftenposten, samt lørdagens Klassekampen, står det i stor skrift «Master i kopiering siden 1997». Og på Clear Channels utendørsflater i nærhet til Stortinget kan man heller ikke unngå og få med seg den aktuelle meldingen. I tillegg går kampanjen digitalt på E24 sine flater og i sosiale medier.

– Jeg tror ikke jeg trenger å si så mye om denne, annet enn at jeg har aldri i mitt halvgamle liv har fått så mye respons fra fjern og nær på så kort tid for en kampanje, sier Heisholt.

Copycaat Clearchannelx

Involverte byråer

SDG\TBWA
J

Jonas Jadeborn

Designer

R

Romain Ferrer

Head of Design

S

Sahil Singh

Motion Designer

Mood Communication Mediebyrå

Andre involverte

P

Per Utne

Markedssjef i Copycat