De siste ukene har det stormet rundt statsråder og plagiering/kopiering. Tidligere statsråd Sandra Borch og nåværende Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol har havnet i pressens søkelys etter at det har kommet frem tekstlikheter i deres mastergrader.
– Dette tagg og ba om å bli kommentert av en relevant annonsør, og hva var vel bedre enn å ta opp tråden med Copycat og markedssjef Per Utne, som vi jobbet sammen med i Leo Burnett da Copycat startet opp i 1997, sier Erik Heisholt, nybakt Executive Creative Director i SDG\TBWA, som sammen med sitt team har stått bak minikampanjen.
I en annonse over to sider i fredagens Aftenposten, samt lørdagens Klassekampen, står det i stor skrift «Master i kopiering siden 1997». Og på Clear Channels utendørsflater i nærhet til Stortinget kan man heller ikke unngå og få med seg den aktuelle meldingen. I tillegg går kampanjen digitalt på E24 sine flater og i sosiale medier.
– Jeg tror ikke jeg trenger å si så mye om denne, annet enn at jeg har aldri i mitt halvgamle liv har fått så mye respons fra fjern og nær på så kort tid for en kampanje, sier Heisholt.
Involverte byråer
Jonas Jadeborn
Designer
Romain Ferrer
Head of Design
Sahil Singh
Motion Designer
Mood Communication Mediebyrå
Andre involverte
Per Utne
Markedssjef i Copycat