Ekte historier, med ekte folk fra Urkraft
Møllerens og Pulse Communications AS oppfordrer flere til å følge drømmen ut i naturen med en ny kampanje for Urkraft.
Aktuelt byrå
Pulse Communications AS
Møllerens gir havreproduktet Urkraft en ny drakt. Målet er å inspirere flere til å utnytte mulighetene vi har i naturen, til både små og store opplevelser. Med et ønske om å presentere produktet på en helt ærlig måte, ble veien skapt med ekte historier om ekte mennesker.
– Urkraften er noe som ligger i oss alle. Det er det som hele tiden driver oss mot naturen. Med havre fra Urkraft får man riktig næringspåfyll og energien man trenger for å være i aktivitet. Ikke noe glitter, ikke noe glamour. Kun næring til nye opplevelser, forteller Vidar Haugsdal, Markeds- og kommunikasjonssjef i Møllerens.
Det er reklamebyrået Pulse Communications som har angrepet oppgaven og utviklet en helt ny plattform for merkevaren, fylt med inspirerende historier.
– I et kommunikasjonslandskap hvor vi stadig møter ambassadører og influensere bak filter og sminke, var det ingen tvil om hvilken vei vi skulle gå. Urkraft fra Møllerens sto allerede i kjøkkenskapene til mange spennende mennesker. Det var rett og slett en unik mulighet til å inspirere med helt ekte historier, sier Preben Øiamo, rådgiver og partner i Pulse Communications.
Hverdagen er ikke et hinder
Gjennom TV, Instragram, Facebook og minurkraft.no, får du et ektefølt innblikk i hverdagen til en rekke spennende ambassadører. Blant dem er familiefar og en av Norges største frikjøringsprofiler, Asbjørn Eggebø Ness. I tillegg kan man følge friluftsentusiastene Thea Ø. Røhme og Krister Kopala, lærer og fritidssurfer Magnus Mogstad, en av Norges mest kjente freeridesyklister, Brage Vestavik og A-lags alpinist Leif Kristian Nestvold-Haugen. Her får vi et innblikk i hvordan de balanserer hverdagens krav og drømmen om naturen, akkompagnert med nydelige bilder fra norsk natur.
– Urkraft er et produkt jeg virkelig følte jeg kunne stå bak. Det er jo noe jeg allerede hadde i kjøkkenskapet, som jeg spiser nesten hver dag og som gir meg den energien jeg trenger når jeg skal ut på eventyr. Det er utrolig kult å kunne bidra til at kanskje flere blir inspirert til å utforske gledene i naturen, sier Asbjørn Eggebø Ness.
Det ekte i fokus
Hele kampanjen har blitt bygget opp rundt målet om at Urkraft skal være et ærlig produkt. Derfor består både ambassadører og produksjonsselskapene av mennesker som genuint brenner for opplevelser i naturen. Blant dem finner vi Mathias Myklebust fra produksjonsselskapet Ranglefant og produksjonsselskapet Field Production, som tidligere har produsert de naturskjønne Supervention-dokumentarene fra 2013 og 2016.