En fargeglad kampanje

Jordan og JCP Ignite går vekk i fra den tradisjonelle tannbørstereklamen i kampanjen for den nye kolleksjonen «Ultimate You».

66342 b64e2 original
66345 1482e original
66348 e4b6a original
66351 abea3 original
66354 5195a original
66357 c3012 original
66360 bfaea original
66363 56181 original

– Reklame for tannbørster kan ofte bli veldig teknisk med fokus på pent smil, så det har vært gøy å jobbe med en kunde som tør å sprenge sine egne grenser, sier Christian Alfsen, strategisk rådgiver i JCP Ignite.

Design er ofte en avgjørende faktor når man ser etter en ny tannbørste, og det er dette som er bakgrunnen for de fargeglade tannbørstene.

– Fargevariasjon og design på tannbørster er en viktig driver siden alle velger sin tannbørste. Jordan har en tradisjon med å fokusere på design på tannbørsteporteføljen sin. Ettersom vi denne gangen ønsket å nå yngre forbrukere gikk vi enda litt lenger ved å ta i bruk sterke og fluoriserende farger. Vi vet at forbrukere synes det kan være vanskelig å orientere seg i tannbørstehyllen hvor «alt ser likt ut». Vårt svar blir derfor å bryte kategorispråket og komme med et annerledes uttrykk som står ut, sier Anne Valerie Solhaug i Lilleborg.