– Reklame for tannbørster kan ofte bli veldig teknisk med fokus på pent smil, så det har vært gøy å jobbe med en kunde som tør å sprenge sine egne grenser, sier Christian Alfsen, strategisk rådgiver i JCP Ignite.
Design er ofte en avgjørende faktor når man ser etter en ny tannbørste, og det er dette som er bakgrunnen for de fargeglade tannbørstene.
– Fargevariasjon og design på tannbørster er en viktig driver siden alle velger sin tannbørste. Jordan har en tradisjon med å fokusere på design på tannbørsteporteføljen sin. Ettersom vi denne gangen ønsket å nå yngre forbrukere gikk vi enda litt lenger ved å ta i bruk sterke og fluoriserende farger. Vi vet at forbrukere synes det kan være vanskelig å orientere seg i tannbørstehyllen hvor «alt ser likt ut». Vårt svar blir derfor å bryte kategorispråket og komme med et annerledes uttrykk som står ut, sier Anne Valerie Solhaug i Lilleborg.