En god plan?
Knowit Experience hjelper KMD og KS med å rekruttere flere studenter til planutdanning.
Aktuelt byrå
Knowit Experience
Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) og Kommunesektorens interesseorganisasjon (KS) har nylig lansert en kampanje for å rekruttere unge til planutdanning. Gjennom korte animerte videosnutter i sosiale medier blir man presentert for noen ganske alternative plangrep i Trondheim, Bergen, Oslo, den norske fjellheimen og på Preikestolen.
Nettsiden www.planutdanning.no, andre filmer og innhold skal videre bygge kunnskap om hva planutdanning faktisk innebærer. Målet er å bidra til at flere søker ulike planfag innen fristen for samordna opptak for høyre utdanning den 15. april (saken fortsetter under filmene).
Worst plan scenario
I Knowit er det det teamet, Petter Andersen og Anders Asheim, som har vært kreativt ansvarlig for utvikling av kampanjen. Knowit har utviklet alt innhold, nettsider og står også bak distribusjon og optimalisering i media.
– Dette har vært et veldig spennende og lærerikt prosjekt. Vi håper virkelig kampanjen kan bidra til å rekruttere flere gode planleggere. Nettopp fordi disse skal ta avgjørelser som vi alle skal leve med i veldig lang tid. På 60-tallet ble det blant annet planlagt å utvikle Karl Johan til en 72 meter bred hovedtrafikkåre mellom øst og vest. Oslo skulle bli Europas mest moderne by preget av moderne prinsipp både praktisk og estetisk. Slik ble det heldigvis ikke. Da er det kanskje en bedre plan å søke planutdanning, avslutter teamet retorisk.
Involverte byråer
Gunilla Ditlef-Johansen
Prosjektleder
Olav Nausthaug
Tekstforfatter nettside
Barbro Helset
Designer
Zaher Al-Mele
Ansvarlig for digital annonsering
Gard Johannessen
Medierådgiver
Arnstein Larsen
Utvikler
Thomas Bensmann
Utvikler
Shortcut Oslo Post-produksjon