En kampanje full av visdom
Utdanningsetaten i Oslo valgte Tante Randi Reklamebyrå etter en anbudsprosess tidligere i år. Nå er den første kampanjen klar. Læreplasskampanjen består av radiospotter og filmer til sosiale medier, og formidler behovet for flere læreplasser.
Aktuelt byrå
Tante Randi Reklamebyrå
Viktig med nok læreplasser
Flere tusen lærlinger står uten en læreplass å gå til. Noe som gjør at de ikke får fullføre utdanningen og fagbrevet sitt. Det er kritisk. Det å ha nok lærlinger som tilslutt blir faglærte er avgjørende for de ulike bransjene og deres fremtid.
– Det er veldig mange gode grunner til å ta inn lærlinger. Bedriften får tilskudd, stiller bedre i offentlig anbud og de får muligheten til å forme fremtidige ansatte. Men viktigst av alt, er at du som læremester får muligheten til å vise frem din indre Yoda, sier kreatør John E. Njoki i Tante Randi. – For det er jo slik at den enkle hverdagskunnskapen du besitter, kan være stor visdom for en lærling som kommer rett fra skolebenken.
– Til slutt må vi legge ved en anbefaling til alle byråer om å registrere seg som lærebedrift på læreplassjeger.no, avslutter kreativ leder i Tante Randi, Tore Woll.
Se filmene her:
Her hører du radiospottene:
«Mekaniker»
«Kokk»
«Frisør»
«Elektriker»
«Bygg og anlegg»
Andre involverte
Ole Kristian Grønneng
Ansvarlig hos kunde
Jan Tvedt
Ansvarlig hos kunde