En kampanje full av visdom

Utdanningsetaten i Oslo valgte Tante Randi Reklamebyrå etter en anbudsprosess tidligere i år. Nå er den første kampanjen klar. Læreplasskampanjen består av radiospotter og filmer til sosiale medier, og formidler behovet for flere læreplasser.

Viktig med nok læreplasser

Flere tusen lærlinger står uten en læreplass å gå til. Noe som gjør at de ikke får fullføre utdanningen og fagbrevet sitt. Det er kritisk. Det å ha nok lærlinger som tilslutt blir faglærte er avgjørende for de ulike bransjene og deres fremtid.

– Det er veldig mange gode grunner til å ta inn lærlinger. Bedriften får tilskudd, stiller bedre i offentlig anbud og de får muligheten til å forme fremtidige ansatte. Men viktigst av alt, er at du som læremester får muligheten til å vise frem din indre Yoda, sier kreatør John E. Njoki i Tante Randi. – For det er jo slik at den enkle hverdagskunnskapen du besitter, kan være stor visdom for en lærling som kommer rett fra skolebenken.

– Til slutt må vi legge ved en anbefaling til alle byråer om å registrere seg som lærebedrift på læreplassjeger.no, avslutter kreativ leder i Tante Randi, Tore Woll.

Se filmene her:

Her hører du radiospottene:

«Mekaniker»

Utdanningsetaten_mekaniker_027_r128.wav
Last ned

«Kokk»

Utdanningsetaten_kokk_029_r128.wav
Last ned

«Frisør»

Utdanningsetaten_frisør_029_r128.wav
Last ned

«Elektriker»

Utdanningsetaten_elektriker_027_r128.wav
Last ned

«Bygg og anlegg»

Utdanningsetaten_bygg-og-anlegg_030_r128.wav
Last ned

Andre involverte

O

Ole Kristian Grønneng

Ansvarlig hos kunde

J

Jan Tvedt

Ansvarlig hos kunde