En modigere merkevare for Signicat

Signicat skal møte nye, internasjonale markeder med en tydeligere og sterkere merkevare fra Netlife.

Signicat 1

Signicat jobber med sikkerhetsteknologi og sørger for at millioner av mennesker kan logge seg trygt inn og signere ting digitalt, hver dag. De er markedsledende i Norden på sitt felt, og har store og hårete ambisjoner om å ta hele Europa.

En tydeligere versjon av seg selv

Som et av Europas 1000 raskest voksende selskaper (ifølge Financial Times) har Signicat ambisiøse mål. – For å oppnå målene de har satt seg og kunne differensiere seg i et marked hvor det er vanskelig å skille aktørene fra hverandre, måtte de ta et oppgjør med den utdaterte merkevaren sin, forteller senior designer i Netlife, Sissel S. Johannessen.

– Et modig, strategisk skifte fra fokus på teknologi til menneskene teknologien er til for, har flyttet Signicat inn i en tydelig og unik posisjon i sin kategori. Signicat har brukt design strategisk for å skille seg ut og ta lederposisjonen i markedet. De har brutt ut av en generisk kategori preget av trause, kompliserte teknologiaktører ved å våge å ta plass, være innovative, mer menneskelige fokusert og kundeorientert. Kort fortalt har vi gjort Signicat mer like seg selv og sin interne kultur og energi, forteller Johannessen.

Trusted connections

Konseptet «Trusted connections» gjennomsyrer alt i Signicats nye visuelle identitet. Identiteten forsterker Signicat sin nye visjon – A trusted digital world. Det er stor bredde i virkemidlene de har til råde, og identiteten er rigget for vekst og inkludering av nye selskaper.

Signicat 3
Signicat 4
Signicat 5
Signicat 6
Signicat 7
Signicat 8
Signicat 9
Signicat 11

Netlife har gjort en komplet re-branding fra A–Å for Signicat, med merkevarestrategi, merkevarekonsept, visuell identitet, implementering på analoge og digitale flater og dokumentasjon i digital brand guide. Signicat er godt fornøyde med oppmerksomheten merkevaren skaper.

– Our new brand is getting a lot of positive attention. People are interested in Signicat as an employer and internally we are seeing strong engagement, forteller Adam Walhout, Marketing Ops Director i Signicat.

Nye illustrasjoner og ikoner er laget i samarbeid med Robin Snasen og Audun Gjerdi.

Signicat 12
Signicat 13
Signicat 14

Involverte byråer

21430576 10156016594455695 5158475069754579566 n
Netlife
R

Ragnhild Larsen Schei

Prosjektleder rebranding

J

Jostein Magnussen

Rådgiver

S

Sjur Bjørndalsæter

Prosjektleder nettside

K

Kevin Bodi

Lead UX designer

S

Svale Andreas Fossåskaret

Lead utvikler

T

Tor-Anders Hansen

SEO

V

Vigdis Nybø

Innholdsrådgivning

T

Torgeir Beyer

Drift og forvaltning

Involverte

A

Audun Gjerdi

Illustratør

A

Aron Kozak

Prosjekteier i Signicat