En real lansering
Denne uken går startskuddet for lanseringen av Shells nye matkonsept, Creunas første kampanje etter at de vant bensinstasjonskjeden på slutten av fjoråret.
– Vårt nye matkonsept er kalt «Real». For hos Shell tilbyr vi nå en real hamburger, real pølse og real baguette. De lages av utvalgte, gode norske råvarer. Det er det som er det reale med maten du får hos oss, forteller Daniel Hind, markedssjef i Shell i Norge.
Creuna står bak kommunikasjonskonsept, visuell profil, emballasjedesign og sisteleddselementer. Sentralt i lanseringen står også filmer til bruk på digitale flater, TV og kino og radiospotter.
– Vi har prøvd å lage real og upretensiøs kommunikasjon for reale og upretensiøse produkter, uttaler Anders Asheim og Petter Andersen, kreativt ansvarlig i Creuna.
Apropos upretensiøs kommunikasjon: Radiolåta i «Skalldyrplatå»-filmen er den glemte 80-tallspuddelhiten «Looking for trouble» med The Black Seagulls med kundeansvarlig Anders Aunbu på vokal.
7727 Shell Binders (ferdig).mp3
7727 Shell Bomull (ferdig).mp3
Involverte byråer

Creuna
Friminutt Film Filmproduksjon
Filmed Imagination Line producer

Hocus Focus Etterarbeid

Verdens Sterkeste Mann Radioproduksjon