














Havtrygd er et spesialselskap for forsikring av fiskefartøyer og annen kysttonnasje. Selskapet har solgt trygghet og tillit til fiskere siden starten på 1900-tallet. Da Kind startet å jobbe med merkevareutviklingen og kommunikasjonen til organisasjonen, var trygghetsaspektet noe de fokuserte sterkt på. De lot seg inspirere av havsulen, som i likhet med Havtrygd har hatt tett nærhet og oversikt til fiskeriflåten så lenge man kan huske, og som skal fortsette og overvåke fartøyene og mannskapet i uoverskuelig fremtid. Dette dannet grunnlaget for det visuelle uttrykket og Havtrygds nye slagord «En trofast følgesvenn siden 1927».
Kind forteller at de har hatt stor glede av å jobbe tett sammen med ledelsen i dette tradisjonsrike selskapet og ser frem til å være en trofast følgesvenn som branding-partner inn i fremtiden.
Havtrygd – Fiskernes eget forsikringsselskap
Havtrygd er et selskap som retter sin virksomhet mot fiskeflåten. Havtrygd oppfatter seg som en del av fiskernes organisasjoner, samtidig som de er en markedsaktør innen fiskeriforsikring.
De første gjensidige sjøforsikringsselskaper som fiskerne startet ble dannet helt tilbake til første halvdel av forrige århundre, og er således blant de eldste forsikringsselskaper i Norge, og blant de eldste organisasjoner fiskerne har. Bakgrunnen var at fiskerne sto uten et tilfredsstillende tilbud om forsikring, og gikk altså til det skritt å opprette sitt eget gjensidige selskap forankret i det lokale miljøet.
– I forbindelse med ønske om en mer tidsriktig og moderne profil for selskapet falt valget vårt på branding-byrået Kind. Sammen med Kind har vi på en effektiv måte fornyet vår profil og skapt en ny visuell identitet for Havtrygd. Vi er meget godt fornøyd med resultatet og vil spesielt fremheve Kind sin evne til å forstå vår virksomhet og skape en helhetlig identitet med hensyn til design, bildestil og overordnet historiefortelling, sier Bjarne Haldorsen, CEO i Havtrygd.
Involverte byråer

KIND