Railway står bak ny logo, visuell identitet, trykksaker, boligkatalog og nettside, samt strategier for kommunikasjon og salg.
Re-branden er utviklet av Railway, et ungt merkevarebyrå drevet av 22 år gamle Andreas Solbakken og Sondre Selbæk. Selskapet ble etablert på Lillehammer, og har nå åpnet nye kontorer på Grünerløkka i Oslo, hvor de har knyttet til seg en rekke unge medarbeidere.
Prosjektet skal hjelpe Horten Hus på vei mot å gjenvinne posisjonen de en gang hadde. Det er første gang det gjøres et vesentlig løft på merkevarefronten siden grunnlegger Gunnar Horten tegnet firmalogoen i 1969. Å bevare den stolte identiteten i den gamle logoen har vært en særdeles viktig oppgave for Railway.
Re-branden er basert på et enkelt mantra: «Horten Hus skal være en boligprodusent det er enkelt å forholde seg til.» Dette gjenspeiles i alle produktene Railway har utformet, fra snekkeruniformer, bildekor og kontorinteriør til produktillustrasjoner, trykksaker og nettsider. Arbeidet har i stor grad gått ut på å fjerne alt kunden ikke trenger å forholde seg til, og å være tydelige på det som er viktigst.