Et fornyet Horten Hus

En total re-brand som skal revitalisere den snart 50 år gamle boligprodusenten.

40450 97222 original
40426 50c14 original
40429 15030 original
40432 63415 original
40435 814a3 original
40438 57338 original
40441 70d1b original
40444 5d43b original
40447 9932d original

Railway står bak ny logo, visuell identitet, trykksaker, boligkatalog og nettside, samt strategier for kommunikasjon og salg.

Re-branden er utviklet av Railway, et ungt merkevarebyrå drevet av 22 år gamle Andreas Solbakken og Sondre Selbæk. Selskapet ble etablert på Lillehammer, og har nå åpnet nye kontorer på Grünerløkka i Oslo, hvor de har knyttet til seg en rekke unge medarbeidere.

Prosjektet skal hjelpe Horten Hus på vei mot å gjenvinne posisjonen de en gang hadde. Det er første gang det gjøres et vesentlig løft på merkevarefronten siden grunnlegger Gunnar Horten tegnet firmalogoen i 1969. Å bevare den stolte identiteten i den gamle logoen har vært en særdeles viktig oppgave for Railway.

Re-branden er basert på et enkelt mantra: «Horten Hus skal være en boligprodusent det er enkelt å forholde seg til.» Dette gjenspeiles i alle produktene Railway har utformet, fra snekkeruniformer, bildekor og kontorinteriør til produktillustrasjoner, trykksaker og nettsider. Arbeidet har i stor grad gått ut på å fjerne alt kunden ikke trenger å forholde seg til, og å være tydelige på det som er viktigst.