Et helt liv på 60 sekunder

Vitus Apotek samlet hundre kvinner i alderen null til hundre år for å dokumentere hvordan huden forandrer seg gjennom livet.

Som en landsdekkende apotekkjede har Vitus kunder i alle aldere, fasonger og livsstiler med individuelle behov. Huden er kroppens største organ og det er også her kjeden har sin spisskompetanse. For å synliggjøre dette la vi ut på en reise for å dokumentere hvordan huden forandrer seg gjennom et helt liv. Gjennom en uke ble over hundre kvinner i alderen null til hundre år filmet og fotografert. Resultatet ble en ærlig og naturlig fremstilling av hudens aldringsprosess. Det er Thea Emanuelsen og Aleksander Erichsen i POL som står bak idéen med Pål Laukli på regi og foto.

Prosjektet er gjort uten noe form for retusjering eller annen «pynting».

– Alle mennesker er vakre og det var naturlig for oss å få frem hudens skjønnhet i alle aldre på en positiv og fin måte, sier Helen Felde, Head of Marketing i Vitusapotek.

– Det har vært et fantastisk prosjekt å jobbe med! Det er svært sjelden man får muligheten til å jobbe med noe som føles så ekte og omfattende. Når man foreslår for en kunde at man skal dokumentere et helt liv har man jo lagt lista ganske høyt, men vi har hatt et fantastisk team på laget og er ganske så stolte av resultatet!, kommenterer teamet.

Kampanjen sparkes i gang med tv-filmer, men vil fremover også rulles ut på nett, sosiale medier, butikk og en egen kampanjeside.

I kulissene fra innspillingen av filmen, som er regissert av Pål Laukli.