Eyes on the fries

Med pandemien herjende flyttet mange av gjestene seg fra restauranten til Drive-Thru. Som en av landets største tilbydere av mat langs veien har McDonald’s denne sommeren minnet gjestene sine på viktigheten av å ikke spise mens man kjører, men heller ta en pause.

Eyes on the fries Magasin

Hele 40 prosent av besøkende hos McDonald’s kjøper maten sin gjennom Drive-Thru. Men statistikk viser at uoppmerksomhet bak rattet er en medvirkende årsak til en tredjedel av alle alvorlige ulykker i trafikken. Med kampanjen «Eyes on the fries» minner hamburgerkjeden sine gjester om å holde øynene på de MacFries-lignende veistripene – og ikke spise bak rattet.

Landets største trafikksikkerhetsorganisasjon Trygg Trafikk har også blitt med på kampanjen, i håp om at flere husker å holde fokus på veien.

– Som en av landets ledende restaurantkjeder tar vi vårt ansvar på alvor. Med økt trafikk og norgesferie for mange, har også antallet som besøker oss med bil økt. Det var derfor ekstra viktig for oss å minne folk på å ikke spise bak rattet. Å linke våre ikoniske MacFries til de gule veistripene, sammen med påminnelsen om å ha «Eyes on the fries» var dermed en hyggelig og nødvendig oppfordring, sier Mari Husby, senior marketing manager i McDonald’s Norge.

Eyes on the fries Prints
Eyes on the fries OOH

Involverte byråer

OMD Mediebyrå
M

Michelle Thu

Ansvarlig hos mediebyrå

A

Anniken Aas-Jakobsen

Ansvarlig hos mediebyrå

Andre involverte

M

Mari Husby

Ansvarlig hos kunde

M

Mette Vonen

Ansvarlig hos kunde