









Eyr er en norsk startup som jobber med å digitalisere helsesektoren ved å flytte enkle helsetjenester dit du er. Deres app gjør det mulig for alle å ta legetimen over en videosamtale på mobil.
Bryter med kategorispråket
Leveransen omfatter ny merkevareplattform, nytt designuttrykk, nettsidedesign og nye illustrasjoner og bilder i tråd med den nyutviklede strategien.
– Et viktig moment under arbeidet med den nye merkevareplattformen var å ufarliggjøre og å skape tillit til produktet, samtidig som vi ønsket å gjøre noe som bryter med kategorispråket, sier kreatør Juliane Stensrud.
En vennlig identitet
Den visuelle identiteten er utviklet i samarbeid med designer Christoffer Aadalen. Den gjenspeiler merkevareplattformen og er et friskt innslag i en noe klinisk bransje. Med en organisk logo, vennlige illustrasjoner, varme farger og lekne ikoner skaper designet et univers der brukeren føler seg trygg og velkommen. Bildene får oss ut fra legekontoret og inn i hjemmene til folk.
Et tett samarbeid
Mos har samarbeidet tett med teamet i Eyr det siste halvåret og tror det er noe av nøkkelen til å oppnå et bra resultat.
– Det er utrolig lærerikt å jobbe med teamet i Eyr. De er veldig dyktige og har et smittende engasjement for digitalisering av helsetjenester, sier Stensrud.
Marked- og kommunikasjonssjef Silje Valseth er godt fornøyd med resultatet.
– Den nye visuelle profilen gjenspeiler verdiene til Eyr og visjonen om å tilgjengeliggjøre helsetjenester. Mos har virkelig klart å fange essensen i det visuelle uttrykket, som er varmt og tillitsfullt. Vi er svært fornøyd med vår nye og skalerbare profil, som fungerer både i Norge og internasjonalt.