I løpet av det siste året har vi lest om advokater som tar opp mot kr. 8.900 i timen for å hjelpe klientene. En svimlende høy sum og noe reklame- og kommunikasjonsbransjen neppe kan forvente å ta for sine timer med det første. Dette bidrar til at de færreste tror de har råd til, eller tør, å benytte seg av advokat, enten man er privatperson eller er leder i en bedrift.
Dette har Legal Insurance Group gjort noe med. De selger nemlig en advkokatforsikring hvor man får inntil 20 timer juridisk sparring og bistand til bedrifter fra kun kr. 415,- i måneden. Og nettopp dette budskapet dannet grunnlaget for konseptet «Få råd til å få råd» utviklet av Horn & Co i tett samarbeid med Hvemm og kunden selv.
– Vi er en utfordrer i markedet og det er derfor viktig med kommunikasjon som står ut og er annerledes enn det man kanskje skulle forvente fra et forsikringsagentur som selger advokatforsikring. Kampanjen har skapt solid trafikkvekst til nettsiden og vi håper den også vil gi oss et salgsløft etter hvert, kommenterer daglig leder Silje Aune Gammelli.
Kampanjen har rullet og gått i sosiale medier, som programmatiske annonser og som native gjennom hele juni. I tillegg har Horn & Co gjennom søsterselskapet Sail utviklet nye nettsider. ´
– Det er forfriskende og en real vitamininsprøynting å jobbe med mennesker som stiller tydelige krav og mål, men som også viser tillit. Det er rett og slett en utrolig inspirerende å jobbe med så sympatiske, hyggelige og fremoverlente folk som gjengen i Legal Insurance Group, forteller Frederik Horn.
– Som et nystartet byrå kunne vi ikke drømt om en morsommere start. «Advokat» og «forsikring» er jo ikke to ord som roper lettbent og humoristisk kommunikasjon, derfor er det ekstra gøy når kunden tør å bli med på å gjøre noe tungt og tørt litt lett og lekent, kommer det unisont fra det to M’ene i Hvemm, Morten Andresen og Mattis Bentzen.
Andre involverte
Silje Aune Gammelli
Ansvarlig hos kunde
Henrik Jensen
Ansvarlig hos kunde