FH Gruppen bytter navn, ønsker å kommunisere bredde og helhet

Norges største hytteprodusent, FH Gruppen, tar grep om egen merkevare og bytter navn til Faun.

– Nå skal vi bygge en enda sterkere merkevare som rigger oss for ytterlig vekst, sier Thomas Riise, markedssjef i Faun Gruppen.

FH Gruppen har gjennom 15 år etablert seg som en profesjonell og helhetlig utvikler av fritidsboliger. De står bak Familiehytta, Nordlyshytter, Leve Hytter, Leve Leiligheter, Telemarkhytter og Øverbygg og utvikler skreddersydde hyttekonsepter med formål om å realisere drømmen til hyttekunder over hele landet.

– Vi er et house of brands med de sterkeste merkevarene i fritidsboligmarkedet. Det er gjort og gjøres en bunnsolid jobb i våre hytteselskaper, men det var behov for å gjøre noe med konsernet sin identitet. Med nytt navn og ny identitet bygger vi et enda sterkere lag internt og ønsker å fremheve rollen vår som tilrettelegger og felt- og tomteekspert overfor grunneierne. Faun er den kloke rådgiveren som deler med seg av kunnskapen for å best forvalte et områdes ressurser. Slik kommuniserer vi vår posisjon som ledende moderselskap, sier Riise.

Faun Leve Hytter
Faun Aerial
Faun Car
Faun Colors
Faun Catalogues

Det er design- og merkevarebyrået Bold Scandinavia som har fått oppdraget med å videreutvikle merkevaren gjennom strategi, nytt navn og visuell identitet.

– Vi har hatt fokus på å tydeliggjøre morselskapets rolle som skal favne over alle de ulike hyttekonseptene, som en trygg, solid aktør i markedet, sier Johanna Lundborg, rådgiver i Bold.

Faun og Boldx
Fra venstre: Gaute Wetlesen Skåre, Matthes Alpheis, Jeanette Stavik, Johanna Lundborg, Tormod Noreng (Faun), Jørgen Krogsveen, Thomas Riise (Faun), Carl Gürgens og Tine Moe Løvberg.

Ordet «Faun» har opphav i romersk mytologi, hvor Faunus og Fauna hersket over skog og sletter. De vernet om skogen, markene og gjeterne.

– For å finne det riktige navnet til selskapet, jobbet vi strategisk med å avdekke deres unikhet i markedet, historien de ønsker å fortelle, og hvilken prosess som ligger bak hyttene, sier Jørgen Krogsveen, Brand Director i Bold.

For å styrke rollen som felt- og tomteekspert har Faun bygget en helt ny tomteportal der det skal være enkelt å navigere enten om du søker hytte, tomt eller destinasjon.

– Det finnes ingen slik løsning i fritidsboligmarkedet i dag og vi har som mål å bli den beste hytte, tomt- og destinasjonsportalen for fritidsboligmarkedet ved siden av finn.no, sier markedssjef i Faun Gruppen, Thomas Riise.

Involverte byråer

Bold Scandinavia
C

Carl Gürgens

Seniordesigner

M

Matthes Alpheis

Strateg

J

Jørgen Krogsveen

Brand Director

J

Johanna Lundborg

Rådgiver

Involverte

T

Thomas Riise

Direktør Merkevare i Faun Gruppen

T

Tormod Noreng

Designer / strateg i Faun Gruppen