«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola

Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.

Julefuck

Mange får julestemning når den klassiske julefilmen «Holidays Are Coming» fra Coca-Cola ruller over TV-skjermene. Det har den gjort også i år, nå følger Coca-Cola opp med en helt ny reklamefilm.

I den nye filmen vandrer hundrevis av julenisser rundt i byens gater og gir hverandre en hjelpende hånd. Filmen fanger hvordan magi oppstår når vennlighet sprer seg gjennom små og store handlinger i hverdagen.

– Vår nye film minner om at det finnes litt av julenissen i oss alle. Den understreker hvor viktig det er å ta vare på dem rundt seg, og gjøre gode ting for andre, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge, og fortsetter:

– Selv små, vennlige handlinger i hverdagen kan føre mennesker sammen. Derfor ønsker vi i Coca-Cola å oppmuntre alle til å finne frem den indre julenissen i seg, for å spre julemagi og glede, sier Haugen.

Se filmen her.

Sprer glede med julekort i Norge

I forlengelsen av den globale kampanjen, tar Coca-Cola i Norge tak i en klassisk tradisjon – julekort. I flere år har Posten meldt om at færre og færre nordmenn sender julekort. Coca-Cola henter derfor i år tilbake ikoniske nissemotiver på julekort for å bidra til å blåse nytt liv i den viktige juletradisjonen.

Som en del av årets juletrailerturné vil det finnes gratis julekort som folk kan benytte seg av for å sende varmende ord til noen de er glad i, i tillegg til at julekortene vil være tilgjengelig via utendørsløsninger i utvalgte norske byer. Coca-Cola har også skapt en digital opplevelse i form av en quiz for å finne ut hvilken type julenisse man er.

Julekort
Coca-Cola henter derfor i år tilbake ikoniske nissemotiver på julekort for å bidra til å blåse nytt liv i den viktige juletradisjonen. Trigger står bak julekort-ideen.

– Tøffere tider gjør tradisjonen med julekort ekstra verdifull, med dette vil vi omfavne en juletradisjon som holder på å forsvinne. Det er mye omtanke som ligger i et julekort, og gleden over å motta et håndskrevet kort er kanskje enda større nå i år, sier Haugen.

Det er Trigger og det kreative teamet Hanna Sætre og Sebastian Rajendram som står bak julekort-idéen.

– Det er tydelig at det blant dagens unge er en voksende trend med å gi personlige gaver som gir god samvittighet. Når vi betraktet dette i sammenheng med at en kjær juletradisjon er i ferd med å forsvinne, så vi en mulighet til å puste nytt liv i den betydningsfulle skikken med å sende håndskrevne julekort, sier Sætre.