FINN motor med etterlengtet oppussing – Morgenstern bak kampanjen

FINN motor har omsider fått en etterlengtet oppussing, hvor betaling kjøpekontrakt og eierskifte nå finnes i én og samme prosess.

Finnselvsalg

– Nå hjelper vi deg ikke bare med salgsannonsen, men holder deg også i hånda gjennom hele bilsalget - alt fra kjøpekontrakt til trygg betaling og omregistrering av bombrikke løses nå digitalt, sier markedssjef i FINN, Hanne Lill Johnsen.

Siden det ikke er så enkelt å dramatisere en prosess, prøvde teamet i Morgenstern å se for seg fremtidens bilsalg.

– Bilsalg blir jo sikkert enda enklere i fremtiden, men det kan jo være litt dumt å vente 15-20 år med å selge diesel-skodaen. FINN lanserer det smidigste bilsalget – foreløpig i hvert fall, sier kreativt team i Morgenstern, Anders Holm og Sebastian Prestø.

– Vi ville gjerne teste å si det viktigste først. Så filmene åpner med å fortelle om nyhetene i produktet. Det er jo litt motsatt av den klassiske oppskriften der en historie leder opp til en pay-off. Det gjør mediebyrå-folka glade, for det er visstnok ingen som ser mer enn de tre første sekundene av en reklamefilm lenger uansett.

Filmene er produsert av Bacon med Øyvind Holtmon på regi.

– FINN er en merkevare som innehar en altfor sjelden kombinasjon av selvtillit og tillit til sine samarbeidspartnere. Det er derfor alltid en sann glede og samarbeide med Morgenstern på deres FINN-prosjekter, sier produsent i Bacon, Magne Lyngner.

Mer om smidig bilhandel hos FINN her.