Flere «verdens vakreste steder» fra Widerøe

I samarbeid med Morgenstern og Bacon følger Widerøe opp fjorårets kampanje med flere lokalreklame-inspirerte reklamer for sine destinasjoner.

Widerøealicante

– Det er lite vi nordmenn er så stolte av som byen eller bygda vi bor i eller kommer fra. Det føles derfor riktig at vi fortsetter sporet der vi bruker lokale ambassadører til å selge de forskjellige destinasjonene til kundene våre, samtidig som det fint går opp med konseptet «For noen er vi hverdagen, for andre er vi eventyret», uttaler Mette Øyen, markedsdirektør i Widerøe.

– Vi har flydd land og strand rundt med Widerøe, og laget i denne omgangen et sett med flere filmer som skal ligge i verktøykassa i tiden som kommer. Skal si vi bor i et land med masse vakre steder, befolket av rause og sjarmerende mennesker, uttaler Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, kreatørene bak konseptet.

I tillegg til å dekke den norske kysten, flyr Widerøe til flere Europa-destinasjoner og vier derfor en av reklamefilmene til Alicante, der en lokal supermarked-eier har funnet sin egen vri på å ønske nordmenn Velkommen til verdens vakreste sted. «Med Alicante-filmen håper vi flere nordmenn oppdager at Widerøe også flyr utenlands, og hvor enkelt det nå er å komme seg ut til Europa fra mindre norske steder, uttaler Satha Sritharan, Content Manager i Widerøe.

Kampanjen hadde en runde i høst, før den startet igjen på nyåret på TV, internett og sosiale medier.

Alicante
Kristiansand
Brønnøysund
Aurland
Bodø

Andre involverte

M

Mette Øyen

Ansvarlig fra Widerøe

S

Satha Sritharan

Ansvarlig fra Widerøe

T

Tim Karlsen Ilseth

Ansvarlig fra Widerøe