
At Flybussen stopper gjennom hele Oslo, gjør det til det mest behagelige kollektive transportmiddelet på vei til Oslo lufthavn for de som bor i byen, nettopp fordi du slipper å bytte mellom flere ulike transportmidler.
– Dette ville vi fortelle gjennom troverdige historier som sklir rett inn i det en vanligvis ser på mobilskjermen, sier Vilde Sæther Haagenrud, kreatør hos Merkle.
Resultatet ble en kampanje til sosiale medier, som skal gå gjennom 2021 og 2022, med julen som startskudd.
– Flybussen har noen tydelige fordeler som vi ønsker å vise til Oslos befolkning. Idéen ble utviklet av vår kreatør og deretter presentert for Flybussen, som elsket den. Det var kort vei fra idé og skisser til innspilling og ferdigstillelse, det er akkurat sånn vi elsker å jobbe med Flybussen, forteller Christine Bergby, Kundeansvarlig og rådgiver i Merkle.
Merkle jobber både med teknologi og kreativitet, og det er derfor viktig at de kreative uttakene spiller på lag med algoritmene og utnytter plattformene best mulig. Filmene er laget med GoPro og filmet i selfie-modus for å passe best mulig inn i det miljøet de skal brukes i.
– Nå som Flybussen endelig er tilbake på veien igjen, er det viktig å synliggjøre for både nye og eksisterende kunder hvor enkelt og tilgjengelig vårt tilbud er. Nylig har vi startet å kjøre via Sagene og Torshov for å gi flere i Oslo muligheten til å reise direkte til flyplassen, uten å måtte bytte fremkomstmiddel. Selv om vi på grunn av pandemien har hatt perioder med innstilte ruter, har vi benyttet tiden til å forbedre og lansere ny nettside. Målet er å øke trafikken dit, ved hjelp av blant annet denne kampanjen, sier Monica Strøm, Markedsføringsleder hos Flybussen.
Involverte byråer
Vilde Sæther Haagenrud
Kreatør / AD
Christine Bergby
Kundeansvarlig og rådgiver
Sondre Bjørge Sillerud
Digital designer
Celin Ayara
Community Manager
Andre involverte
Heida Ofeigsdottir
Digital Markedsfører i Flybussen