Flyplasser skaper hjemplasser

I disse dager lanserer Avinor en kampanje som skal øke kunnskapen i landets befolkning om hvordan Norges 43 flyplasser finansieres, og hva de betyr for landet.

Avinoromdømme

Kampanjen, som er utviklet i samarbeid med Knowit Experience, har som mål å øke kjennskapen og kunnskapen om den såkalte Avinormodellen, og gjennom dette styrke virksomhetens omdømme.

I følge byrået gjør Avinormodellen gjør det mulig å drive 43 flyplasser i Norge, uten overførsel av offentlige midler. Inntektene kommer hovedsakelig fra de store flyplassene. Når de store, lønnsomme flyplassene finansierer driften av de mindre flyplassene i distriktene, får folk i hele landet gevinsten av å ha en flyplass i rimelig nærhet.

– Et bredt flyplasstilbud gjør det enklere å opprettholde bosetting og arbeidsplasser, samt gi folk tilgang på nødvendige tjenester og helsehjelp. At vi kan bo, drifte og leve hvor vi vil er en fordel for mange, uttaler kreatør May Linn Michaelsen.

Knowit Experience har utviklet kampanjen som består av et større innholdsunivers og filmer på ulike flater. Kommunikasjonshuset på Tullinløkka har bistått med rådgivning, konseptutvikling, innholdsproduksjon, mediestrategi og distribusjon.

– De fleste bor faktisk utenfor Oslo. Da er det fint å bli minnet på at hver gang vi flyr og bruker penger på flyplassen, så benyttes inntektene til noe som tjener hele landet, sier Petter Andersen, kreativt ansvarlig i Knowit Experience.

Involverte byråer

Uhørt
Uhørt AS Etterarbeid
T

Thomas Trælnes

Klipp

M

Marius Brovold

Lyd

K

Kjetil Haugen

Online

M

Mari Ellefsæter

Post produsent

Andre involverte

T

Tone Tuxen

Ansvarlig hos kunde

C

Cathrine Fuglesang Framholdt

Ansvarlig hos kunde

S

Steffen Sundt

Ansvarlig hos kunde