Flyplasser skaper hjemplasser
I disse dager lanserer Avinor en kampanje som skal øke kunnskapen i landets befolkning om hvordan Norges 43 flyplasser finansieres, og hva de betyr for landet.
Aktuelt byrå
Knowit Experience
Kampanjen, som er utviklet i samarbeid med Knowit Experience, har som mål å øke kjennskapen og kunnskapen om den såkalte Avinormodellen, og gjennom dette styrke virksomhetens omdømme.
I følge byrået gjør Avinormodellen gjør det mulig å drive 43 flyplasser i Norge, uten overførsel av offentlige midler. Inntektene kommer hovedsakelig fra de store flyplassene. Når de store, lønnsomme flyplassene finansierer driften av de mindre flyplassene i distriktene, får folk i hele landet gevinsten av å ha en flyplass i rimelig nærhet.
– Et bredt flyplasstilbud gjør det enklere å opprettholde bosetting og arbeidsplasser, samt gi folk tilgang på nødvendige tjenester og helsehjelp. At vi kan bo, drifte og leve hvor vi vil er en fordel for mange, uttaler kreatør May Linn Michaelsen.
Knowit Experience har utviklet kampanjen som består av et større innholdsunivers og filmer på ulike flater. Kommunikasjonshuset på Tullinløkka har bistått med rådgivning, konseptutvikling, innholdsproduksjon, mediestrategi og distribusjon.
– De fleste bor faktisk utenfor Oslo. Da er det fint å bli minnet på at hver gang vi flyr og bruker penger på flyplassen, så benyttes inntektene til noe som tjener hele landet, sier Petter Andersen, kreativt ansvarlig i Knowit Experience.
Involverte byråer
Ingvild Bergsaker
Prosjektleder
Borghild Lovise Feet
Medierådgiver
Hilde Nilsen
Medierådgiver
Karl Erik Brøndbo
Filmfoto
Brita Holt Vistnes
Produksjonsleder
Thomas Trælnes
Klipp
Marius Brovold
Lyd
Kjetil Haugen
Online
Mari Ellefsæter
Post produsent
Andre involverte
Tone Tuxen
Ansvarlig hos kunde
Cathrine Fuglesang Framholdt
Ansvarlig hos kunde
Steffen Sundt
Ansvarlig hos kunde
John-Ragnar Aarset
Ansvarlig hos kunde