#fondforalle fra SpareBank 1
Med sin nye kampanje, ønsker SpareBank 1 å vise at det nå er superenkelt å komme i gang med fondssparing – for alle.
Aktuelt byrå
Morgenstern
Selv om økonomien blir stadig tøffere, har det aldri vært flere som ønsker å begynne å spare. Dessverre er det fortsatt mange som opplever at fondssparing er komplisert og skummelt, noe SpareBank 1 nå gjør noe med.
– Målet med den nye fondsløsningen vår er å gjøre det veldig enkelt å komme i gang, direkte i mobilbanken, sier Sondre Nordnes, leder for forretningsutvikling i SpareBank 1 Forvaltning. – Slik skal vi få med de mange hundre tusen som ennå ikke har startet med langsiktig, smart sparing.
– Vi har over noen år etablert et konsept med en gjeng rådgivere som jobber døgnet rundt inne i mobilbanken vår. Der løser de ulike problemer rundt folks hverdagsøkonomi, og denne gangen lot vi dem gå løs på oppgaven med å få flere til å spare i fond. Enten de er gymlærere fra Gol, jordmødre på Jæren, eller VVS- montører i Vadsø, forteller Klaus Nystad, kreativ leder i SpareBank 1.
– Vi tok utgangspunkt i at denne gjengen ville nå ut til folket ved å lage sin egen fondsreklame. Og med et kjapt scan over hva som er laget av den type reklame i Norge de siste årene, velger de å lage sin egen «store, episke, musikkdrevne fondsreklame». Uten noe særlig annet budskap enn at fond er lurt for absolutt alle, sier Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke i Morgenstern.
Andre involverte
Klaus Nystad
Kreativ leder i SpareBank 1
Monica Myhrvold Jacobsen
Leder markedsaktiviteter og innhold i SpareBank 1
Sondre Kverneng Nordnes
Leder forretningsutvikling i SpareBank 1